Наступного року кожного п’ятого міського чиновника скоротять. Йдеться про працівників мерії та обох райвиконкомів. Їх разом на сьогодні аж 650 осіб. Цьогоріч утримання владного апарату коштувало платникам податків аж 37 мільйонів гривень. Оптимізувати владу попросив Президент Віктор Янукович. Він оголосив по всій Україні відповідну кампанію. Приклад уже показує офіційний Київ. А на сьогоднішній сесії Черкаської міськради депутати доручили меру створити робочу групу. Вона і має з’ясувати, що треба реорганізувати та кого скоротити. Більше розповість Вікторія Курченко.
Він керував Черкасами двадцять років тому. У ті часи, згадує Володимир Соколовський, чиновників було більше трьох сотень. Заступників він мав із семеро, а членів виконкому – два десятки. А от депкорпус, розповідає Володимир Євсейович, був втричі більший за нинішній.
Володимир Соколовський, голова ради виконкому (1990-1992 рр.): «Коли я працював,у мене було 200 депутатів.У них же бізнесу не було в той час, у когось був, але дрібний, то вони відчували свою відповідальність за те, що робили. Такий був контроль із їхнього боку за діяльністю міського голови, заступників. Я їм звітував, як я живу і що в мене є».
Місто в ті часи, згадує Володимир Соколовський, було зовсім іншим. Економіка теж. Тож ів міськвиконкому завдання та пріоритети були не ті, що зараз.
Володимир Соколовський, голова ради виконкому (1990-1992 рр.): «Безумовно, не було там відділів ринкової економіки, які сьогодні є. В той час не так багато уваги приділялося земельним питанням, тому що вся земля перебувала у власності держави».
Натомість процвітало управління капітального будівництва. Тоді за державний кошт у місті виростали все нові будівлі. Минули часи, а у виконкому так і лишилися функції ще з Радянського Союзу. Сотні чиновників виконують нікому непотрібну або ж не свою роботу. Прикладів чимало.
Сергій Одарич, міський голова м. Черкаси: «У галузі архітектури виконавчий комітет дає дозвіл на перепланування квартири. Ну яке ми маємо до цього відношення??? Ми всі профани в цьому. Але чомусь держава нас наділила повноваженнямиухвалювати рішення – можна робити перепланування чи ні».
Та це не єдиний клопіт. У спадок від попередників Сергій Одарич отримав роздутий штат чиновників.
Сергій Одарич, міський голова м. Черкаси: «Мої попередники для того, щоб не показувати велику чисельність працівників виконкому, частину людей ховали в комунальних підприємствах».
Він вивів приховані кадри з тіні. А потім заходився реорганізовувати владний апарат. Так, два роки тому 39 управлінь мерії переформатували у всього дев’ять департаментів. Чиновників поменшало на півсотню. Скорочувати треба ще – так нещодавно сказав Президент. Міський голова Черкас каже: зайві відділи в мерії все ще є. І навіть департамент. Який – наразі не уточнює. Сьогодні депутати доручили меру створити робочу групу. Вона точно визначить, де треба провести «кадрові чистки».
Сергій Одарич, міський голова м. Черкаси: «Навіть за тими попередніми даними, які є, ми розраховуємо на початку наступного року скорочення загальної чисельності апарату десь відсотків на 10%».
За кілька місяців, прогнозує Сергій Одарич, владні кабінети спорожніють на стільки ж. У результаті – звільнять кожного п’ятого. Зараз міських чиновників аж 650. Це працівники мерії та обох райвиконкомів. Утримання апарату держслужбовців цього року коштувало платникам податків майже сорок мільйонів гривень.