Відсутність світлофора, дорожнього знаку та якісної розмітки як причина ДТП. Для Черкас це вже звична справа. Лише за два місяці 2011-го з цих причин сталося 6 дорожно-транспортних пригод. У трьох із них постраждали 4 особи. Оснащення вулично-дорожньої мережів обласному центрі давно бажає бути кращим. Поки ДАІ фіксує недоліки, а міськвиконком шукає кошти на їхнє усунення, страждають люди. Про стан черкаських світлофорів, дорожніх знаків і розмітки – дивіться спеціальний репортаж. Розповідає Марія Гаврилян.
Марія Гаврилян, кореспондент: «На цьому перехресті вулиці Б.Вишневецького та бульвару Шевченка даішники констатують велику концентрацію ДТП. У них постраждало 13 осіб, загинула1 особа. Таких знаків, що вказують ділянку дороги з підвищеною концентрацією ДТП,у Черкасах чимало. Проте водії стверджують, що наше місто – це суцільна аварійно-небезпечна ділянка. І справа не лише в стані доріг».
Про всі ці недоліки Віктор знає, як ніхто інший. Майже цілодобово чоловік перебуває за кермом. Більше 20 років він працює таксистом. Дратує водія не лише стан черкаських автошляхів.
Віктор, таксист: «Светофоры я уже не знаю, в каком году последний раз обслуживались. Их же совсем не видно при ярком солнце».
На сьогоднів місті налічується 82 світлофорні об’єкти. Із них лише 5 відповідають усім вимогам, 59 -у робочому стані, а близько двох десятків узагалі не підлягають відновленню. Такими є результати останньої перевірки спеціалістів Державтоінспекції.
Микола Василенко, начальник відділення організації дорожнього руху УДАІ в м. Черкаси: «Міськвиконкому надана інформаціяз приводу заміни світлофорних об’єктів старого зразка на нового – світлодіодних».
Проте повністю усунути цю проблему міськвиконком не в силах.
Олексій Леонов, заступник міського голови м. Черкаси: «У місті до сьогодні не вирішено питання зі світлофорними об’єктами. Питання дуже давнє. Справа в тому, що світлофорні об’єкти не є власністю міста».
За словами Олексія Леонова, вже кілька років питання з переведенням світлофорів на баланс міста не можуть вирішити. Щоправда, в цьогорічному бюджеті закладено 4,5 млн. на будівництво 15 нових світлофорних об’єктів.
Олексій Леонов, заступник міського голови м. Черкаси: «З минулого року в нас лишилося непобудованими, які пройшли експертизу, 4 обєкти. Першим буде той, що по вулиці 30 років Перемоги – заїзд до дитячої обласної лікарні».
Інша проблема, на яку вказують водії, – дорожні знаки. Старі вже давно не придатні, а нові дуже часто не витримують жодної критики. Таксист Віктор розповідає про нещодавній конфлікт, який виник у нього із даішниками на залізничному переїзді.
Віктор, таксист: «Там тоже повесили знак «СТОП» – движение без остановки запрещено. На нем нет ни номера, чего висит он с одной стороны. Хотя на ж/д переездах знак должен быть, что с одной, что с другой стороны. Стоят господа гаишники, просто «колпашат» на этот знак. Когда я им задал вопрос, они позвонили в дежурку, отдали мне документы и быстренько уехали».
У ДАІ стверджують, що обстеження всіх дорожніх знаків проводять щоквартально. Інформацію про недоліки надсилають у міськвиконком.
Микола Василенко, начальник відділення організації дорожнього руху УДАІ в м. Черкаси: «На сьогоднів насу Черкасах встановлено 3500 знаків. 80% із них потребують ремонту або заміни».
Олексій Леонов, заступник міського голови м. Черкаси: «Цікава ситуація в нас склалася. Знакиперебувають на двох балансах. Один – «Черкаси-Інформ-Ресурс», колишнє СМЕД ДАІ. Це близько 2 тисяч знаків. Частина знаків придбані за кошти міської влади. Вони на балансі КП «ЧЕЛУАШ».
Нині, говорить Олексій Леонов, укладають угоду з державним підприємством «Черкаси-Інформ-Ресурси» на встановлення близько двохсот дорожніх знаків на суму 200 тисяч гривень.
Чимало запитань у водіїв викликають і інформаційні таблички під дорожніми знаками.
Сергій Громико, голова спілки водіїв Черкащини: «По місту дуже багато знаків, табличок під знаками «Зупинка заборонена». Це «крім мешканців будинку», «крім відвідувачів», які офіційно в правилах дорожнього руху не значаться».
Микола Василенко, начальник відділення організації дорожнього руху УДАІ в м. Черкаси: «За цим слідкує наше відділенняз організації дорожнього руху. Всі таблички, які встановлені з порушенням закону, будуть переглянутіта зняті. Це однозначно».
Натомість голова спілки автомобілістів оперативність даішників ставить під сумнів.
Сергій Громико, голова спілки водіїв Черкащини: «Ми відіслали запиту Черкаське ДАІ. І нам відповіли: «Ці таблички встановлені незаконно та будуть демонтовані».Минув місяць – ніхто табличок не демонтує».
Ще однією проблемою і водії, і пішоходи називають дорожню розмітку, точніше, її відсутність. В ідеалі наносити її потрібно з використанням холодного пластику. У Черкасах це роблять світловідбивальною фарбою. Тому тримається така розмітка недовго.
Олексій Леонов, заступник міського голови м. Черкаси: «На жаль, грошей недостатньо на використання полімеру. По-друге, його треба класти на гарні дороги».
Сьогодні в Черкасах уже розпочато ямковий ремонт кількох доріг. На тих відрізках, де його виконують, згодом нанесуть і розмітку. На виконання цих робіт у міському бюджеті закладено 200 тисяч гривень. Проте кардинально покращити ситуаціюв дорожньо-транспортній мережі Черкас цьогоріч навряд чи вдасться. Для цього потрібне не лише бажання відповідних структур щось змінити, а й чимало коштів. Тож поки що черкаським учасникам дорожнього руху доведеться, як і зазвичай, розраховувати передусім на свою уважність і прихильність долі.