Найбільше зло весною – дороги, з яких разом зі снігом сходять і залишки минулорічного ремонту. На станціях шиномонтажу цим вже скористалися – й підвищили ціни. ДАІ – продовжує складати протоколи та виписувати штрафи, утім грошей на ремонт доріг від цього у бюджеті не більшає. Адже собівартість ремонту квадратного метру дороги на сьогодні складає 136 гривень, кілометру – близько 5 мільйонів. Ремонту ж у Черкасах потребують 90% доріг. Хто відповість за розбиті машини та як навчитися маневрувати на аж занадто ажурній дорозі – дивіться у спеціальному репортажі.
Ось так весною замість охайних асфальтових латок під колеса підступно лізуть ями, готуючи всілякі неприємності автомобілю і його власнику. Водій Олексій на собі це вже відчув.
Олексій Кириленко, водій: «Ввечері їхав додому – яма на півдороги, у нас був вибір – або у яму ,або у зустрічну машину. Так наш диск на колесі став квадратним».
Ремонт обійшовся Олексію у 50 гривень. Ще місяць тому це коштувало б удвічі дешевше, – зізнається водій із семирічним досвідом керування. І це вже не перша пригода на дорозі за зимово-весняний період через погані дороги.
У майстернях шиномонтажу таких клієнтів – хоч греблю гати. Ось, Дмитрові навіть довелося звільнитися з роботи. Чоловікові набридло за власні кошти ремонтувати авто, розбите у численних відрядженнях на черкаських дорогах.
Дмитро, водій: «Часто доводиться звертатися до шино монтажу? – два рази на тиждень, я більше не поїду у командировку…»
Працівники шиномонтажу клієнтам раді. Кажуть – наплив горе-водіїв вже відчули. Утім, запевняють – ціни спеціально ніхто не піднімав.
Павло Маринюк, працівник шино монтажу: «У нас одні з найнижчих цін. – Не збираєтесь піднімати? – Навіщо?»
Павло навіть розпочав колекціонувати зігнуті диски та розірвані шини.
Павло Маринюк, працівник шино монтажу: «В основному проблеми – рубають колеса, розрізають покришки…Ось приклад, колекціоную як наглядное пособіе…»
А ще від потрапляння в яму у машини страждає підвіска – складний механізм, нашпигований різноманітними важелями та вузлами. Тож, водіям весною просто шкода виганяти авто з гаража на такі дороги.
Комунальники мають свою відповідь – боремося із проблемою рівно настільки – на скільки вистачає коштів у бюджеті. У місті сьогодні навіть випробовують нові сучасні технології холодного асфальтування, позичені у Луганську. Такого холодного асфальту вже закупили 30 тон, планують – ще сто. Утім, щоб залатати усе місто – цього не вистачить.
Борис Онищенко, директор КП «ЧЕЛУАШ»: «За нашими підрахунками, щоб забити усі ями на проїзній частині міста потрібно більше тисячі тон асфальту!»
У ДАІ знову нагадують – на дірявих дорогах слід бути дуже обережними. Так, з початку року через незадовільний стан доріг вже сталося 7 ДТП. Утім, винних у ямах на дорозі таки можна покарати.
Ярослав Вороний, старший інспектор з організації та профілактичної роботи ДАІ в Черкаській області: «Водій транспортного засобу має право подати заяву до суду на те комунальне підприємство чи на організацію, яка є власником чи її утримує».
Утім, довести провину комунальників – надзвичайне складне завдання.
Ярослав Вороний, старший інспектор з організації та профілактичної роботи ДАІ в Черкаській області: «На автодорозі Київ-Одесабули ремонтні роботи, були усі попереджувальні знаки, але водій необачно створив ДТП, були травмовані три людини. Потім було 16 судових засідань і ремонтників – оправдали».
Найжахливіша ситуація, – скаржаться водії – по вулиці Ільїна.
Жінка-водій: «На Їльїна коло парку взагалі не можна проїхати, хіба що по Смілянській трохи…»
Віктор Волощук, відділення організації дорожнього руху відділу ДАІ м. Черкаси: «Вулиця Ільїна – центральна магістраль, але тут не можливий проїзд через ями, тож водії їдуть по одній полосі. Маневрують, створюють перешкоди іншим водіям».
У відділенні організації дорожнього руху зізнаються – штрафують винних комунальників та власників доріг постійно. Так, покарання за незадовільне утримання вулиці складає від 1020 до 1400 гривень. Утім, у порушників одна відмовка – коштів на ремонт немає. Не сприяє цьому і погода.
Віктор Волощук, відділення організації дорожнього руху відділу ДАІ м. Черкаси: «ДСТО допускає ямко вість не більше 4 см, а тут – як ви бачите більше, ці ями можуть стати причиною аварії…»
Аби уникнути травматизму на дорозі водії стали вигадувати нові стилі їзди. Ми ж пропонуємо черкаським водіям універсальні поради екстремального водіння, які підходять і для іномарок, і для Жигулів».
Інструктор: «Цей прийом працює завжди – навіть на швидкості 30 км/годину, Чим більша швидкість, тим раніше треба робити ривок кермом – тобто інтенсивний ривок – і одразу кермо прямо. Щоб не було заносу. Пружини стискаються, і різко віджимаються, машина наклонюється у протилежний бік від ями, це закон фізики!»
Утім, головне правило на дорозі, – в один голос погоджуються інструктори з екстремального водіння, – не нервувати і бути просто дуже уважним.