Замість піску – сіль. Черкаські комунальники цьогоріч борються із ожеледицею на дорогах по-новому. На озброєння взяли спеціальну соляну суміш. Вона, кажуть, і дієвіша, і екологічно корисніша. Інновація дає змогу щоденно заощаджувати до 200 тисяч із міського бюджету. Про нововведення детальніше – Ірина Малюкова.
Замість боротьби – профілактика. Відтепер у місті появу ожеледиці попереджають сольовим розчином. Для розпилення суміші закупили нову комп’ютеризовану техніку. Вона, кажуть, контролює процес до грама.
Андрій Бортнік, директор "ЧСУ-525": "Транспорт доволі дороговартісний. Одна установка комп’ютеризована коштує близько до мільйона гривень. У нас є три такі машини. Для більш низьких температур у нас є п’ять солерозкидачів. Приблизно аналогічної вартості. Використовується тоді, коли реагент уже не такий ефективний, як чиста сіль. Але сумарно ми отримаємо більш чисте місто, більш екологічне місто".
Із останнім погоджується й головний еколог міста. Каже: у Європі та Америці уже понад 15 років не посипають дороги піщаною сумішшю. Бо це значно більше шкодить довкіллю.
Володимир Гусаченко, начальник відділу екології ЧМР: "Якщо правильно використовувати дозування, яке вказане там на упаковці. Тобто не потрібно за -5 градусів повітря і не рясному снігопаді класти туди потрійну дозу, як за -20. Тоді не буде взагалі впливу на навколишнє природне середовище. І це все буде розчинятися в воді і навесні воно зі стічними водами потрапить у наше водосховище".
Відмова від піщаної суміші щоденно економить для міського бюджету понад 150 тисяч гривень. Заощаджуватимуть на цьому комунальники ще й по весні.
Сергій Одарич, міський голова м. Черкаси: "Якщо пам’ятаєте або якщо у вас збереглися фотографії, то на узбіччях такі нарости, які за десятки років розкидання соляно-піщаних сумішей утворилися. Сьогодні на більшості доріг ми уже усунули, зняли ці всі нарости. Ще є окремі ділянки, де ми зараз чистимо. Наприклад, на Одеській подібні бруствери. Сподіваємося, що це відійде в минуле".
А комунальне нововведення, переконує міський голова, дозволить транспорту навіть узимку курсувати асфальтом.