Черкасці ще місяць їздитимуть у маршрутках за 3 гривні. Так вирішили міські владці. Перевізників же таке обурює. Бо ж вони щодня несуть збитки. Усе – через здорожчання пального. Увесь наступний місяць у міськраді вивчатимуть економічний аспект питання. Потому – винесуть нове рішення. Подробиці тарифної епопеї дізнавалася Ірина Малюкова.
Чотири гривні за проїзд. Про такий тариф перевізники просили ще в квітні минулого року. Тоді виконком не знайшов відповідних економічних обґрунтувань. Зараз, кажуть, їх вистачає.
Валерій Макєєв, член виконкому: "Розрахунок поданий з того, що один літр коштує 19 гривень. Як сьогодні сказали перевізники, що вони вже сьогодні купують літр за 21,50. До того ж, я повинен звернути увагу, що паливо буде ще дорожчати, бо введені додаткові податки на імпорт. А здебільшого паливо імпортне. І там буде ще додатковий не податок, а мито. І додаткові будуть чинники. Як буде вести себе курс долара, також невідомо".
У мерії почали шукати шляхи, аби залишити старий тариф у три гривні. Для цього пропонують скоротити кількість транспорту на маршруті або ж відмовитися від послуг кондукторів. Також планують боротися з, так званими, "нелегальними перевізниками".
Сергій Одарич, міський голова м. Черкаси: "Наші ж міські перевізники, які мають випускати 8 одиниць транспорту на маршрут, а випускають 10. У нас сьогодні по місту проходять усі абсолютно, якщо я не помиляюся, приміські маршрути незаконно. Сьогодні всі маршрути, які проходять приміські через місто, вони зупиняються на всіх планових зупинках наших міських маршрутів. І, відповідно, частину виручки, яка розраховувалася для наших міських маршрутів, частину пасажиропотоку забирають на себе".
Звільняти кондукторів перевізники навідріз відмовляються.
За квиток у маршрутці перевізники просять від чотирьох до шести з лишком гривень. Інакше, кажуть, немає сенсу виїздити на маршрут.
Петро Копієвський, перевізник: "Заробляв колись водій 1500, а зараз – 1300. А комуналку ту, що ви маєте підвищити, йому ж треба заплатити. То давайте так: усе робити пропорційно. Я вам тут заявляю: я з понеділка не виїжджаю. Я вам говорю це відкрито. У мене є 400 тисяч боргів по запчастинах. Хто мені їх буде повертати? Да, я продам 2-3 автобуси – і їх якось поверну клієнту. Але як працювати?"
Переглядати тариф у мерії відмовилися. Бо ж за законом спочатку мають скласти нову процедуру проходження регуляторного акту. Доти у мерії перевірять усі економічні обґрунтування. Та перевізники заявляють: через місяць доведеться знову підвищувати тариф, бо ж ціна на пальне продовжує зростати.