Безтурботне життя для мопедистів і скутеристів скінчилося. Тепер виїздити на дорогу їм можна лише за наявності прав. Така новація прописана в нових правилах дорожнього руху. Вони діють в Україні більше тижня. Власники двоколісних повинні отримати права категорії А1 та їздити завжди в мотошоломі. Інакше – штраф. Таке нововведення поки що схвалюють лише даішники. Позитивних відгуків від скутеристів і мопедистів наші журналісти не почули. Подробиці нововведення – у спеціальному репортажі Юлії Доброскок.
Скутеристи та мопедисти тепер під пильним наглядом даішників. Нові правила дорожнього руху позбавили водіїв двоколісних усіх привілеїв. Тепер без прав на дорогу їм – зась. Власники скутерів, мопедів та іншого двоколісного транспорту з робочим об’ємом двигуна до 50 кубічних сантиметрів або з електродвигуном, потужністю до 4 кВт, обов’язково мають отримати водійську категорію А1. Її ввели ще у 2008, однак правил дорожнього руху тоді не змінили. Тому досі водії мопедів і скутерів їздили без прав, як і велосипедисти. Головна причина, яка змінила ситуацію нині, кажуть інспектори, — збільшення аварій за участю двоколісників.
Олег Єргаков, старший інспектор із особливих доручень УДАІ в Черкаській області: «Кількість аварій із вини водіїв мопедів зросла в 7 разів. 14 ДТП у цьому році, у минулому – 2».
За поїздку без прав водіям скутерів і мопедів доведеться сплатити чималий штраф. Це близько 600 гривень. Шолом — ось ще один обов’язковий атрибут мотоводія відтепер.
Юрій Жовтобрюх, магазин «Мотосвіт»: «Якісний і надійний шолом коштує 320 гривень».
Якщо цього елемента екіпіровки не буде – доведеться також сплатити штраф до 85 гривень.
Нові правила, кажуть даішники, допоможуть прибрати з дороги недосвідчених підлітків. Тепер 14-річний юнак уже не сяде за кермо мототранспорту. Він почне вчитися водінню лише в 16. Дорожні новації поки що схвалюють лише інспектори ДАІ. Досвідчені водії-скутеристи вже підраховують збитки.
Георгій, скутерист: «Теперь я должен порядка 600 гривен отдать за замену прав, плюс сдать вождение на скутере повторно, чтобы опять ездить. Такие скутера, в связи с введением ограничений, изживают себя как класс».
Олексій, скутерист: «Смисл у цьому? Це роблять просто для того, щоб людей загнати в автошколи та заплатити гроші за ті ж права».
У самих же автошколах нововведення сприйняли неоднозначно. В одному лише згодні – нові правила дисциплінують учасників руху. Утім є й чимало незрозумілостей.
Василь Куцевіл, директор автошколи «Богдан»: «Скутерист не повинен вивчати несправність вантажного автомобіля або легкового автомобіля. А в нас правила однакові для всіх водіїв».
Щоб відкрити категорію А1, в автошколі слід пройти 140 годинний курс підготовки. Вартуватиме навчання 800-900 гривень. Тим, у кого права вже є (приміром, А (мотоцикли) або В (легковики), категорію А1 відкриють тільки після складання іспиту з водіння мопеда. Сьогодні на Черкащині близько 20 тисяч мотоводіїв. Навчити правилам руху в рік одна автошкола здатна в середньому близько сотні.
Юлія Доброскок, кореспондент: «У Черкасах ще треба добре пошукати, де вчать приборкувати двоколісного. Адже в місті натепер такі послуги пропонують лише в 6 із 20 автошкіл».
На сьогодні охочих отримати навики мотоводіння – одиниці.
Василь Куцевіл, директор автошколи «Богдан»: «Вичікують на більшу інформацію про нововведення».
Олексій, скутерист: «Вартість навчання майже прирівнюється до вартості скутера. Не нового, але тим не менш».
Максим, скутерист: «Выходит: обучиться на права — все равно, что купить новый скутер или мопед. Наши люди не могут себе этого позволить».
Утім поки що штрафувати водіїв двоколісних черкаські автоінспектори не будуть. Кажуть, що лише попереджатимуть водіїв та роз’яснюватимуть нововведення. А ось із нового року адмінвідповідальності скутеристам без прав уже не уникнути.
Не з 8-го, а з 10-го року, не тільки права, а і реєстрацію ТЗ. Не знаю коли приняли це рішення, але почало воно діяти тільки з 2010 р. і то аж на початку літа (це в нас у Львові) бо не було ще “малих” № знаків до кінця весни. А ще було змінено якимись ідіотами (ми це висміювали в кабінеті заст. нач. обл. гаї ту величезну книгу зі змінами жовтого кольору), що щоб водити скутер, наприклад, мажна мати категорію А видану до якогось там вересня 2008 року, а якщо після того терміну, – то треба мати ще і категорію А1. Цирк. Вмієш їздити на мотоциклі зі швидкістю 120км/год, але ти не зможешь правильно керувати скутером на швидкості 50-60км/год. Вчись по новій. Як вам така мода. Бізнес і тільки.
рібята скутер до 50 кубів в наші конституції прерівняно як велік якщо поміняти правила то треба міняти конституцію а її міняти ніхто не буди такшо цеє закон не запрацює однозначно