Психологи стверджують, що люди обирають повсякденні чи святкові аромати залежно від власного настрою та характеру. Майже кожен має улюблений запах, який надає перевагу перед іншими. Так, одним подобаються різкі цитрусові, іншим більш легкі та свіжі морські, третім загадкові та естетичні східні. Але користуються парфумерією зазвичай за принципом «хочу сьогодні ці». Це правильний підхід, адже аромат має підкреслювати індивідуальність людини, яка його носитиме.
У будь-якому магазині пропонується широкий асортимент парфумерії від різних виробників. Серед них є як не дуже відомі бренди, продукція яких користується попитом лише серед економних та не дуже вимогливих покупців, так і більш дорогі, знамениті на весь світ. Звертають увагу не лише на ім’я та запах, а й на оформлення, а саме на зовнішній вигляд флакона. Вони відрізняються за розміром, кольором та іншими критеріями. Але вибір завжди суто індивідуальний, не слід звертати увагу на гучні рекламні заяви та вважати, що дорогий продукт завжди найкращий.
Особливості складу, концентрація парфумів
Варто навчитися правильно вибирати таку продукцію. Від аромату залежить, як людину сприйматиме оточення, запах безпосередньо впливає на образ та ставлення. Перше, від чого залежать властивості продукту, – це його склад. Завжди є певні компоненти. Це основна ароматична композиція та розчинник, зазвичай етиловий спирт чи нейтральний масляний розчин.
В останньому випадку аромат виходить більш природним та ніжним, але зараз парфуми на масляній основі випускаються рідко. Їх виготовляють лише на Сході, а в Європі зазвичай випускають товари з етиловим спиртом. Вони відрізняються яскравістю та насиченістю запаху. Слід також відрізняти парфумовану воду від туалетної. У першому випадку ароматні інгредієнти складають 10–20 % від композиції, в іншому – 4–10 %.
Аромаконцентрат завжди складається з великої кількості різних речовин. Це запашні компоненти, які взаємодіють між собою та створюють певний аромат. Кожен інгредієнт відрізняється від іншого, перш за все за швидкістю випаровування. В результаті формується ольфакторна піраміда. Вона складається з трьох ноток:
- верхні або початкові. Складають враження про продукт, саме вони відчуваються, варто лише відкрити флакончик. Зазвичай верхні нотки дуже легкі і летючі, вони не тримаються довше 10-15 хвилин;
- середні або сердечні. Це основний аромат, саме він є візитівкою будь-якого парфумерного продукту. Цей запах більш стійкий, тримається близько 2–3 годин, іноді навіть довше;
- базові або шлейф. Ці нотки відчуваються не відразу, вони розкриваються за кілька годин після нанесення аромату. Робити духи стійкими, також допомагають ноткам серця відчуватися довше.
Після нанесення продукту на шкіру всі нотки розкриваються тоді, коли для цього приходить година. Тому не варто купувати перший аромат, який понравився з перших секунд. Потрібно почекати, доки він максимально розкриється.