Одне з небезпечних перехресть міста тепер регулюється світлофорами – таку радісну новину про перехрестя Орджонікідзе (відтепер – Амброса) – Героїв Сталінграду розтрубили ЗМІ цієї зими. Владці постаралися встановити новенький світлофорний комплекс. На нього із міського бюджету заклали 400 тисяч гривень. Сумнівів у тому, що світлофори там потрібні, у мене особисто немає. Однак їхнє встановлення у такому вигляді, як зараз, зробило перехрестя суперечливим Правилам дорожнього руху. Чому? Пояснюю.
Перехрестя Орджонікідзе – Героїв Сталінграду Т-подібне. Якщо їхати у сторону річкового порту по Героїв Сталінграду, то повертаючи на перехресті наліво, ви з’їжджаєте з головної дороги на прилеглу територію, себто на парковку торговельного центру "Дніпро-Плаза".
При цьому світлофорні об’єкти комплексу, які регулюють рух при виїзді з парковки на перехрестя, по суті, прирівнюють прилеглу територію торговельного центру до вулиці Орджонікідзе. Як результат – збивають з пантелику водіїв.
Змоделюємо ситуацію на фото, вказаному нижче. Сірий "Сузукі" (на фото під №1), який рухається по вулиці Орджонікідзе, повертає наліво. Білий "Форд" (на фото під №2), який виїжджає назустріч з парковки торговельного центру, їде прямо. Хто кого має пропустити? Якщо вірити світлофору, то "Сузукі" має пропустити "Форда" і лише потім повернути наліво. Якщо ж вірити знаку "Парковка" та її статусу "прилегла територія" – то все-таки пріоритет у русі має "Сузукі".
Я проїжджаю це перехрестя "за згодою", пропускаючи зустрічну машину з парковки, або ж їду першим, якщо пропускають мене. Але ж упертих та неуважних водіїв, які можуть утнути аварійну ситуацію, вдосталь.
То чого ж не вистачає на цьому перехресті? – запитав я у представників поліції. Задумалися навіть вони. Як на мене, вирішить проблему лише "кирпич" (знак 3.21 "В'їзд заборонено") з боку парковки, тобто заборона виїзду на перехрестя. В такому разі частина світлофорів, яка "дивиться" у бік парковки, просто зайва. Отже – можна було і зекономити. Або ж перенести їх на інші проблемні перехрестя.
Можливо, фахівці сектору організації дорожнього руху Національної поліції все ж таки знайдуть рішення. А фахівці управління вуличної інфраструктури – подумають, де було б краще задіяти "зайві" світлофори.