Вже починаю звикати, що з кожною новою каденцією депутатів міської ради з’являється "спеціаліст" із числа опонентів, який починає поливати брудом підприємство "Міський інформаційно-розрахунковий центр", яке я очолюю. Спочатку це був Миколенко, потім Воротнік (в компанії з Тулубом), тепер з’явився Радуцький. Кожен із них розповідав нісенітниці стосовно того, що підприємство нічим не займається і тільки одержує нізащо кошти, заробляючи мільйони прибутку. Пан Радуцький пішов далі всіх, бо він ще й висунув "оригінальну" ідею зробити МІРЦ комунальним. Мабуть соціалістичне минуле Олександра Романовича не дає йому спокійно жити, і тези "відібрати і поділити", "навіть кухарка може керувати державою" міцно засіли в його голові.
Ще раз мушу надати деякі роз’яснення
"Міський інформаційно-розрахунковий центр" є розробником і власником комплексу програмних засобів і займається адмініструванням, нарахуванням, і обліком комунальних платежів, а також забезпечує інформаційну взаємодію підприємств і населення при сплаті платежів та оформленні пільг та субсидій. Наші програмні продукти використовуються комунальними підприємствами, управліннями праці та соц.захисту, банківськими установами. Ми забезпечуємо їх безперервну роботу, оновлення. Крім того ми здійснюємо друк та доставку квитанцій на оплату послуг.
Що стоїть за гаслами про ліквідацію "МІРЦу"?
Намагання ліквідувати МІРЦ призведе до колапсу в житлово-комунальній галузі міста. Бо буде порушена існуюча система. Будуть зупинені нарахування комунальних послуг, черкасці не зможуть заплатити за гарячу воду, тепло, вивіз сміття, обслуговування будинків та внутрішньо будинкових територій. Накопичуватимуться борги, зупиняться комунальні підприємства, вимикатиметься тепло, не подаватиметься гаряча вода, людям не зможуть нарахувати субсидії та пільги.
Зрозуміло, що Олександр Радуцький є опонентом міського голови Сергія Одарича. Мабуть, для нього, як людини, яка виявляє бажання балотуватися на посаду мера на виборах наступного року, спровокувати колапс у житлово-комунальній галузі вигідно. Нині Олександр Радуцький "під копірку" повторює дії і слова екс-губернатора Тулуба, мовляв, МІРЦ має щороку по 7 млн. грн. прибутку які привласнює, не платить податки і дурить людей. Це повна брехня і нісенітниця. За часів Тулуба і до його приходу наше підприємство перевіряли усі можливі інстанції: від прокуратури і СБУ до УБЕЗа та податкової. Правоохоронці та контролери перевіряли все, що тільки можна. Але зрештою не знайшли жодного порушення. Більш того Міський інформаційно-розрахунковий центр визнано переможцем в номінації "Сумлінні платники податків" у 2012 році а також визнано Лідером галузі за даними Національного Бізнес-рейтингу в Україні у 2014 році за даними офіційної статистики.
Коротко про передумови утворення Міського інформаційно-розрахункового центру
До 2007 року 95% платежів від населення у Черкасах проводили через відділення "Ощадбанку" та "Укрпошти". Усі пам’ятають про те, що після надсилання платіжок на оплату ЖК послуг у відділеннях зв’язку та касах банків утворювалися величезні черги. Це створювало дискомфорт і нарікання від мешканців, негативно впливало на платіжну дисципліну. Підприємства недоодержували кошти і не могли якісно виконувати свої функції. Це ще більше обурювало тих, хто справно оплачував рахунки.
Фірма "Мажар", яка займалася контролем платежів, друком та розповсюдженням рахунків, фактично не виконувала своїх функцій: програмне забезпечення не відповідало реальним потребам комунальних підприємств, швидкість і розповсюдження платежів бажало кращого.
У цій ситуації "Приватбанк" вирішив підставити плече міській владі. За його ініціативи спільно з банком було створене підприємство "Міський інформаційно-розрахунковий центр". Спеціалістами "Приватбанку" і нашими програмістами було розроблено власне програмне забезпечення, яке вдало поєднувало програми банківських установ, бухгалтерій комунальних підприємств та управлінь соціального захисту, де призначали і нараховували субсидії та пільги. Таким чином зросла оперативність та швидкість операцій. Були укладені договори з усіма відділеннями банків у Черкасах. Після цього оплатити за комунальні послуги можна в усіх відділеннях банків та Укрпошти. Однак на цьому ми не зупинилися, бо основна ідея була в іншому.
Спільно із "Приватбанком" впровадили сучасні технології для безготівкової сплати за житлово-комунальні послуги не відвідуючи каси банків та УкрПошти, а саме:
– платежі через інтернет з карткових рахунків за допомогою системи Приват24;
– через термінали самообслуговування;
– автоматична оплата та за допомогою регулярних платежів та зарплатних проектів.
Близько 30% споживачів вже успішно використовують ці технології, що дозволило зменшити навантаження на каси банків та практично вирішити питання з чергами.
Крім того замовити рахунки на оплату можна на електронну пошту і не чекати допоки його принесуть у вашу поштову скриньку.
Стосовно вартості послуг
Дійсно, наше підприємство отримує від 0,5 до 1,2% від суми оплачених коштів за комунальні послуги, адже ніяка діяльність не може відбуватися безкоштовно. Але ми з самого початку і до сьогоднішнього дня виконуємо роботи за найнижчими в Україні тарифами, які інших містах складають від 1,5 до 3,5 % від суми нарахувань. Ми ж за весь час існування не змінили свій відсоток, не зважаючи на кризові явища, інфляцію, зростання цін. Більш того, безготівкові оплати через інтернет, термінали самообслуговування, зарплатні проекти обслуговуються нами безкоштовно. До того ж використання цих технологій зменшує витрати підприємств на банківське обслуговування, адже за приймання платежів через каси комунальники сплачують від 1 до 1,6 відсотка. Безготівкові ж платежі найдешевші. Частина їх взагалі безкоштовна, а частина коштує 0,5%.
За 9 місяців поточного року дохід підприємства складає 1 млн. 740 тис. грн. На перший погляд, це велика сума, але ми несемо і чималі витрати. Це, в першу чергу, закупівля і оновлення дороговартісного серверного обладнання; друк квитанцій на оплату (на тепло, квартплату, гарячу воду, вивезення сміття) та їх рознесення, оплата роботи програмістів, сплата податків, ремонт техніки, оренда приміщень, тощо. Тому чистого прибутку за 9 місяців поточного року ми отримали 140 тис. грн. Кошти прибутку витрачаються в основному для оновлення комп’ютерної, офісної, друкарської техніки.
Треба ще зазначити, що наші послуги фактично не створюють додаткового фінансового навантаження на підприємства, бо при відсутності МІРЦ кожне підприємство мусить утримувати штат програмістів, закуповувати програми та оплачувати їх обслуговування, самостійно виконувати друк, та рознесення квитанцій. Ми ж, поєднуючи дублюючи функції, можемо дешевше та якісніше виконувати цю роботу. Адже кожен має виконувати ті функції, заради яких існує підприємство. Для підприємств ЖК галузі це надання житлово-комунальних послуг. Невластиві функції мають виконувати професіонали.
І останнє, стосовно ідеї зробити МІРЦ комунальним. Якщо використовувати таку логіку, то тоді всі підприємства, які надають послуги та постачають будь-яку продукцію на комунальні, бюджетні установи треба зробити комунальними, щоб, як каже Радуцький, кошти йшли в бюджет. Тоді це шлях до СРСР. Я переконаний і займаю таку позицію багато років, що усі послуги, які не є монопольними і стратегічними для міста треба віддавати на виконання приватним фірмам. Так робить увесь світ і ніхто ще нічого кращого не придумав.