У Черкасах за останній тиждень бійцями "Нацкорпусу" було зрізано 2 біг-борди і пошкоджено два сіті-лайта. Все це подається під соусом боротьби із сепаратистами, мовляв на них розміщувалася реклама Вілкула (Опоблок), Мураєва (Наші). Соцмережі спалахнули. Одні (явно з НК) почали кричати, що правильно роблять, інші – що це середньовічний феодалізм.
Трохи закулісної історії
Два роки тому партія "Батьківщина" вирішила розширити свій вплив на ринок рекламних послуг в Черкасах. Їм потрібні були свої площини. На обрії зявилася фірма ТОВ "Лідер Черкаси". Співзасновником фірми є такий собі Олександр Сінгаєвський. Він у 2012 році балотувався від "Батьківщини" на 196 окрузі (округ Бобова).
Фірма отримала дозволи на розміщення сіті-лайтів по Замковому узвозу, по вулиці Козацькій і по бул. Шевченка біля "Любави". Майже всі ці місця не передбачені в Схемі розміщення рекламних конструкцій. Короче, є Схема, де можна розміщувати борди чи сіті-лайти, а де не можна. От "Лідер Черкаси" отримав дозвіл від виконкому у тих місцях, де схемою це заборонено.
Потім починаються ігри довкола операторів. Декому починають не продовжувати дозволи, декого "відкладають", декого відправляють на демонтаж…. Цікавими є рішення про "відкласти" і на демонтаж. Чимало сіті-лайтів розміщені на Шевченка. Члени виконкому ратують, щоб очистити головну вулицю від реклами. І тут же дають дозвіл "Лідеру Черкаси"!
Про політичну складову
Ринок реклами в Черкасах поділений десь за принципом: 60% – місцеві, 40% – Київ чи інші міста. Найбільша кількість бордів у фірми "Вересень+", до якої має відношення лідер "порошенківців" області Сергій Кудактін. Історія з його бордами вже тягнеться більше 10 років. То він не платить і його звинувачують у мільйонних боргах, то він показує рішення суду, що міська влад не так рахує. Словом, це окрема тема. Зараз не про це.
Мер Черкас від Батьківщини. Найбільший оператор ринку реклами – від БПП. Що відбувається? Ну, звісно конфлікт. "Ти не платиш, ми тебе знесемо, ти негодяй і президент твій – редіска…." Але можемо і не знести, якщо там буде висіти портрет Юлі…
Фірма "Маркетингові технології". Має і борди і сіті-лайти. Має відношення до цієї фірми – Роман Шевченко, депутат міської ради від "Громадянської позиції". Його сітіки на бульв Шевченка "відклали" на додатковий розгляд. Правда, два вже демонтували. Знову під "предлогом очистки бульвару від реклами". А за квартал виконком дав добро "Лідер Черкаси" на сітік… Я думаю нікому не треба пояснювати, що власникам "Маркетингових технологій" пропонували розміщувати Юлю…
А націоналісти до чого?
Читач задасть мені це питання. Ну, звісно. Хто найчастіше ходить плече до плече з Бондаренком, хто сидить на виконкомах, не будучи членом виконкому і намагається вказувати, як і кому голосувати. Звісно, лідер "НК" Дмитро Кухарчук.
А хто зносить біг-борди і псує сіті-лайти? "Нацкорпус". Поставити борд вартує 12-15 тис. грн. Треба заливати фундамент. Взимку це робити проблематично. По сіті-лайтах таж сама ситуація. Полікарбонат чи оргскло коштує грошей, а якщо ще пошкодять світло, то самі розумієте, що треба ремонтувати.
Збитки від знесених 2 бордів уже 30-35 тис., від пошкоджених сіті-лайтів – в межах 10-15 тис.
На сітіках "Лідера Черкаси" теж була реклами "Нашого краю". Але її не чіпали… Хоча брешу. Один раз. На Замковому узвозі фарбою облили. А потім на сіті-лайтах "Лідера" зявилися Кошулинський і… Білецький з "Нацкорпуса". Співпадіння?
Для операторів ринку реклами вибори – це жнива. Спосіб заробити копійку. За законом вони розміщують всіх, хто не заборонений законом. А пошкоджений чи знесений борд – це удар не по іміджу політика, а по рекламному агентству, яке має рекламу поновити, переклеїти, встановити назад борд… Словом, понести витрати.
Вже зараз оператори рекламного ринку в Черкасах по замовчуванню перестануть розміщувати політичну рекламу Білецького…..
Кого "знищують"?
А тепер проаналізуємо кого ж зачепила національна зачистка рекламного ринку.
Бульв. Шевченка (сіті-лайт). Судячи зі схеми дозволів, то це РА "Постер" (Київ).
Бульв. Шевченка (сіті-лайт). Біля Новуса. ФОП Крапівіна – Черкаси.
Борд на Дахнівській. Схоже це борд Октагон (Київ).
У більшості цих операторів реклами (крім Крапівіної) дозволи мають завершитися у 2019 році. Точніше у березні-квітні. Робіть висновки, панове.
Чи не з'явиться потім на вільних місцях, звільнених націоналістами і патріотами, "батьківщинівський" "Лідер"?
Редакція сайту не несе відповідальності за зміст блогів. Думка редакції може не збігатися з авторською.