Як відомо, 30 червня 2015 року я звернувся до Вищого адміністративного суду України з позовом проти Голови Верховної Ради України Володимира Гройсмана у зв’язку з неоприлюдненням Закону щодо мораторію на експорт лісо- та пиломатеріалів у необробленому вигляді), у зв’язку з чим були порушені норми Конституції України, а також одночасно написав заяву про звільнення мене з посади Радника Президента України (поза штатом), щоб уникнути конфлікту інтересів.
До речі, це звернення до суду справді допомогло: Закон, хоч і з порушенням термінів, таки був підписаний. Відповідно, 13 липня 2015 року Президент підписав і мою заяву про звільнення за власним бажанням.
Зрозуміло, що причина мого добровільного звільнення з посади громадського Радника Президента в контексті "лісового закону" – важлива, але, на жаль, не перша і не остання.
Для мене цілком очевидно, що Україна сьогодні, на жаль,продовжує бути державою "одного дня" з суттєвими ознаками охлократичного та анархічного політичних режимів. І найстрашніше, що команда нинішньої влади і надалі продовжує оцінювати ситуацію як доволі оптимістичну, а часом навіть як близьку до ідеальної.
Так, якщо перефразувати головну суть останнього інтерв’ю Глави Адміністрації Президента, то він вважає, що сьогодні при владі – найкращі керівники держави за всю її історію, і добре було би, щоб Прем’єр-міністр та інші очільники залишались на своїх посадах і так само "добре" керували до 2019 року. Так само позитивно він оцінює і внесок олігархів, що "вболівають" за народ.
Натомістьукраїнське суспільство має зовсім протилежну точку зору. Вже кілька місяців воно сигналізує владі (маю на увазі насамперед соціологічні дослідження), щоУкраїна рухається, точніше, її рухають у неправильному напрямку. Громадяни переконані, що несправедливо, коли від них вимагають дотримуватись Конституції та законів, а влада натомість нахабно порушує Регламент, закони та Основний Закон.
Суспільство також розуміє, що управління Україною – це не управління бізнес-компанією, і завдання зробити її успішною державою – набагато складніше, аніж зробити успішний бізнес-проект.
Тому залучення до влади друзів по бізнесу, менеджерів чи адвокатів, які раніше обслуговували фінансово-промислові групи, не лише не допомагає, а, як показує час, ще і завдає значної шкоди. Оскільки ідеологічно цей новий управлінський сегмент так само є "управлінцями одного дня" та ідеологами "швидких грошей". Натомість країна потребує зрозумілої довготривалої стратегії і професійної патріотичної команди, яка би щоденно цю стратегію реалізовувала, не маючи конфлікту інтересів з власним бізнесом.
Також очевидно, що мусить бути радикально іншоюкадрова політика. Думаю, у Президента є більше можливостей залучати на впливові посади не представників команди Черновецького чи Януковича, а незаплямованих, авторитетних, професійних людей. Саме тому, що так не відбувається, у нас державні нагороди Охендовський і "компанія" отримують без проблем, а воїни АТО – з боєм.
Так само, владу в областях отримують "сім’ї" чи клани, як це було за попередньої влади. Власне, і однією з причин "мукачівської історії", на моє глибоке переконання, є те, що "сім’я Балоги" керує областю, починаючи від голів райрад, голів обласної ради та адміністрації і закінчуючи сватом, що очолює СБУ…
Також, щоб ухвалити нову редакцію Конституції, на яку очікує суспільство, необхідно спершу почати її виконувати, потім обговорити найширшим колом фахівців та експертів, порадитись з суспільством, і вже тоді– намагатися її змінювати.
Водночас переконаний, що ситуація, в якій опинилася Україна, як всередині держави, так і на міжнародній арені, – некатастрофічна. Але вона спонукає до якнайшвидшого виправлення тих стратегічних і тактичних помилок, про які я згадав. Отож, сподіваюсь на те, що ми не просто станемо свідками, а й учасниками роботи над помилками.
Тому я відмовився бути Радником Президента України, бо ДОСИТЬ РАДИТИ.Необхідно ВИМАГАТИ і ДІЯТИ!