Майже три місяці без зарплати. Черкаським тролейбусникам затримують виплати їхніх кревних. Водії на камеру кажуть, що налаштовані чекати. Проте активіст тамтешньої громадської ради переповідає: насправді настрої в людей зовсім інші. Директор підприємства ж в усьому винить державу. Детальніше про тролейбусно-фінансове питання – Ірина Малюкова.
Хоч ситуація з невиплатою кревних не радує, Тетяна за кермом із посмішкою. Жінка переповідає: був період, коли зарплати не бачили аж сім місяців. Тож із колегами поки що налаштовані чекати. Хоч більшість, каже, уже в боргах за комуналку.
Тетяна, водій тролейбуса: "Ну як? Так ото й платимо. Стараємося відкладати якось, щоб можна було заплатити на наступний місяць. У когось виходить. У кого не виходить, то борги ростуть".
Боргують не лише для закриття платіжок, а й на харчі. Ольга каже: пощастило тим, хто має своє господарство.
Ольга, кондуктор: "Мне проще: у меня свое хозяйство. Но это лично мне, так моя семья выживает. Остальным – родители помогают, у кого они есть".
Про більш радикальні настрої переповідає активіст "Електротрансу" Валерій. Чоловік каже: нині гроші можуть отримати лише ті, в кого невідкладна ситуація. Та й однак – не всю зарплату, а лише частину.
Валерій Мироненко, член громадської ради при КП "Черкасиелектротранс": "Пишуть заяви в тому випадку, якщо терміново потрібні гроші: на лікування, якісь проблеми в сім’ї сталися. Керівництво розглядає цю заяву і тоді по 500 гривень, по тисячі, людям видають. Але випросити дуже складно".
Пояснення від директора підприємства отримати не вдається. Той на дзвінки журналістів не відповідає. Та на виконкомі владцям зізнається: зарплати, і справді, не дають. Усе тому що держава й досі не виплатила комунальникам субвенцію на пільгові перевезення ще за минулий рік. А це 21 мільйон гривень. Відповідне рішення мають ухвалити вже за тиждень. Та тролейбусники кажуть: якщо проблема не вирішиться найближчим часом, діятимуть радикальніше.
Валерій Мироненко, член громадської ради при КП "Черкасиелектротранс": "Люди будуть змушені повернутися до того, що було 3 роки тому. Коли вони ставали, не виїжджали, щоб якось привернути увагу влади до цієї проблеми".