Чверть століття за кермом. Нова історія із циклу «Дошка пошани». Цього разу героєм сюжету стала черкащанка, яка пропрацювала за кермом тролейбуса більш аніж чверть століття. Із незвичайним водієм спілкувалася Вікторія Хамаза.
Робочий день Валентини Володимирівни щодня починається о четвертій ранку. За кермом «рогатого» жінка працює ледь не чверть століття.
Валентина Крошка, водій: «У своїй роботі подобається все. Хоч і рано вставати, але така робота. Я обрала свій шлях і вже нікуди не подінуся».
Завжди привітна, пунктуальна та в гарному настрої Валентина виїжджає на лінію та розпочинає робочий день. Жінка зізнається, що водієм мріяла бути змалечку.
Валентина Крошка, водій: «Ще у школі мені дуже подобалося бути за кермом. Мій зять – водій. Він мене навчив їздити на «КАмаЗі». Так мені захотілося за кермо. Спочатку хотіла на таксі, але пішла працювати у тролейбусний парк. Так і працюю 29 років».
Останні 22 роки жінка їздить на одному й тому ж тролейбусі. Пані Валентина зізнається, що керувати такою великою машиною для жінки – завдання не з легких.
Валентина Крошка, водій: «І кермо не таке, як у легкових автомобілях, важке».
За 29 років роботи за кермом тролейбуса чого тільки не траплялося з Валентиною Володимирівною. Проте найприємніше у роботі, за словами жінки, – це спілкування з пасажирами. Багато з них стали справжніми друзями пані Валентини.
Валентина Крошка, водій: «Спілкуємося родинами з пасажирами. У гості один до одного ходимо. На «ТЕЦ» у мене дуже хороші знайомі-пасажири, у річковому порту».
Водій від Бога – так говорять про Валентину Володимирівну колеги на роботі. Лідія Бут знає пані Валентину вже більше десяти років і запевняє, що вона – справжній еталон гарного водія та сильної жінки.
Лідія Бут, голова профкому КП «Черкасиелектротранс»: «Валентина Володимирівна працює водієм тролейбуса з 1983 року. За цей час вона виросла із водія третього класу у водія першого класу. У колективі має авторитет, завжди допомагає новим водіям, дає цінні поради».
За порадою до пані Валентини йдуть не лише жінки-водії, але й чоловіки.
Олексій Ворона, заступник директора з експлуатації КП «Черкасиелектротранс»: «Характеристики їй не потрібні, бо її характеризує її робота. Кращий водій, який у нас є, – це Валентина Володимирівна. Важко знайти тих, хто бажає виконувати цю роботу та ставиться до людей так, як вона».
У планах пані Валентини – пропрацювати за кермом тролейбуса ще не менше десятиріччя і, лише підготувавши собі гідну заміну, піти на пенсію.