Як розпізнати вибуховий пристрій та як діяти у таких випадках. Черкаським школярам провели уроки виживання та орієнтування в надзвичайних ситуаціях. Такий спецкурс розробили рятувальники. Усе – через збільшення кількості терактів у країні. На лікнепі побували й наші кореспонденти.
Меблі з пляшок, посуд із фольги. Навчати старшокласників виживанню у надзвичайних ситуаціях взялися рятувальники.
Костянтин Проценко, прес-секретар УДСНС у Черкаській області: "Можливо, ви ще не усвідомлюєте це, але ви – не лише майбутнє держави, ви той резерв, фактично, який сьогодні візьме в свої руки і керуватиме країною. І головне – на вас буде покладено питання безпеки: вашої, ваших родичів, ваших близьких".
Окрім того, показали ще й боєприпаси, які почасти використовують терористи. Та розказали, як діяти в разі такої знахідки. За лектора – сапер. Він напередодні повернувся з буремного Сходу.
Андрій Клінков, старший сапер групи піротехнічних робіт: "Без запала она практически безопасна. Если, опять же таки, не бросать в костер. Запал по себе опасный. Переломать, нажать, наступить – будет взрыв. До 30 метров от него могут разлетаться осколки".
Школярі такі навчання сприймають "на ура". Кажуть: користі від них більше, ніж від уроків цивільної оборони.
Валерія Васільєва, учениця школи №5: "Я думаю, що це мені знадобиться, тому що кожна людина повинна це знати. Знадобиться чи не знадобиться. Але у разі чого, потрібно діяти. Я вважаю, це дуже актуально, тому що ми повинні знати, як діяти, якщо, не дай Боже, це станеться на нашій території. Це дуже важливо для нас".
Анастасія Кравченко, учениця школи №5: "До цього нам розповідали про такі заходи, але не було запрошено людей і не було наочно це все показано, продемонстровано".
Щоб закріпляти теорію на практиці, у школі виріши проводити ще й спонтанні перевірки. Так, напередодні розклали в приміщенні муляжі вибухівок.
Василь Байда, завідувач шкільним господарством: "Техперсонал буквально в лічені хвилини подзвонили мені на мобільний. Сказали, що знайшли щось незвичайне. Деякі діти дуже зосереджено до цього поставилися: повідомили чергового, повідомили адміністрацію, а деякі просто подивилися, що це їх не стосується і пішли далі. Тобто якщо з дітьми цю роботу проводити правильно, то вони уже будуть підготовлені".
Такі перевірки планують проводити й надалі. Аби діти знали, як діяти у випадку надзвичайної ситуації.