Не на килим, а на дороги викликав очільник області самих дорожників. Юрій Ткаченко вкрай невдоволений станом автошляхів. Подекуди їх торік ремонтували тричі. А вирви нині такі, що й на позашляховику не проїхати. Розбір польотів бачила Яна Федоровська.
Це – вулиця Онопрієнка. Її торік показово ремонтували дорожники. Перед владцями латали ями за сучасною технологією. Рік потому сюди їх знову скликав очільник області.
Юрій Ткаченко, голова Черкаської ОДА: "Три рази ремонтувалась дорога. Так я дивлюсь – на джипі проїхати не можливо. Яка ж технологія?"
Ремонтники ж в один голос переконують: їхні латки вціліли. А вирви – це, мовляв, із нового, післязимового.
Ту ж історію дорожники розповідають очільнику області й на іншому шляху – в бік Геронимівки. Її теж латали не раз. Ремонтники нарікають на мінливу зиму. І за свою роботу ручаються, хоч гарантії не дають. На відміну від приватників.
Олександр Северин, директор ДП "Черкаський облавтодор": "Там де було зроблено ямковий ремонт тримається, а поряд, на жаль, виникла яма. Тому для того, щоб утримати дороги, потрібно фінансування. Облавтодор готовий виконати всі роботи, які єсть, але немає грошей. Без грошей же ж нічого не можна зробить".
Грошей, скаржаться облавтодорівці, торік дали вдвічі менше, ніж треба було. Тому латали тільки найаварійніші шляхи. Та й то погрузли в мільйонних боргах. Бо ще треба утримувати штат. Водночас у "Службі автомобільних доріг" наголошують: із себе відповідальності не знімають. Тут теж невдоволені ані станом шляхів, ані якістю їхнього ремонту. Співпрацею з "Облавтодором" у Службі теж не надто задоволені.
Роман Швидкий, заступник начальника Служби автомобільних доріг у Черкаській області: "Якщо було б фінансування на належному рівні, ми як замовники і балансоутримувачі доріг могли б більше укладати договорів з підрядними організаціями і здійснювати профілактичний ремонт дороги".
Такі пояснення очільника області не вдовольняють. Як і сама система з ремонту доріг. Юрій Ткаченко нарікає: шляхів немає, крайнього теж. Він клопоче про зміну керівництва дорожніх служб. А ще – вже звернувся до Міністерства регіонального розвитку. Обласний керманич пропонує передати функції з управління автодорогами загального користування місцевого значення на регіональний рівень. І передбачити цільове фінансування з держбюджету – обласному. Так розпорядники коштів на місцях самі визначатимуть ремонтників і контролюватимуть їх.
Юрій Ткаченко, голова Черкаської ОДА: "На сьогоднішній день ніхто, як органи місцевого самоврядування, місцева влада, бачать, знають, який стан доріг. Коли немає ресурсу, коли цей ресурс дається з центру, то немає відповідальності".
Черкаські водії кажуть: їм уже не сила терпіти дорожні гірки. Вони вже не дочекаються, коли на вулиці вийдуть ремонтники.
Костянтин Мачульський, водій таксі: "Мені байдуже, хто їх робить, аби тільки були. Але ямкові ремонти – ви ж бачите, немає смисла".
Ось цю дорогу в Черкасах латали приватники. А не державні ремонтники. Заасфальтовані ями зиму пережили. Фахівець пояснює, чому.
Олександр Шуліка, директор приватної фірми з ремонту доріг: "Применение новых материалов они конечно удлиняют строк службы. Всем этим надо заниматься, правда это ведет на удорожание продукции".
Раніше міські автошляхи утримували й ремонтували винятково комунальники. Уже декілька років, як підрядників визначають через тендер. Хто запропонує кращі умови – той і має фінансування. Таку ж систему хочуть запровадити в області.