Черкаські перевізники звернулися до міського голови Черкас Сергія Одарича з вимогою підвищити вартість проїзду у міських маршрутках до чотирьох гривень. Про це vikka.ua повідомили у прес-службі Черкаської міської ради.
Це вони аргументували підвищенням вартості пального, запчастин, амортизації обладнання, необхідність погашати кредити на придбаний транспорт тощо.
Також перевізники нарікали на нечесну конкуренцію на ринку пасажирських перевезень у Черкасах.
Зокрема, генеральний директор ПАТ "Черкасиавтотранс" Володимир Соломенний стверджує, що його колеги-перевізники, всупереч умов договору, випускають на лінії більше одиниць автобусів. Це, на його думку, "забирає хліб" у інших перевізників, зменшуючи денну виручку.
Натомість генеральний директор ПАТ "ЧАТП 17127" Олена Куниця скаржилась на недостатність одиниць транспорту на її маршруті № 13. Тому деякі пасажири, не бажаючи витрачати зайвий час, користуються послугами інших маршруток.
Аби зменшити фінансові втрати перевізники, пропонували прибрати кондукторів з маршрутів, щоб не платити їм заробітну плату, тим самим зменшуючи навантаження на собівартість тарифу. У такому разі саме водій мав би виконувати і функції кондуктора.
Водночас з таким підходом не погодився приватний підприємець Петро Копієвський. Він вважає, що єдиноможливим варіантом є підняття тарифу.
"Ви хочете все фінансове навантаження перекласти повністю на людей, натомість самі нічого не бажаєте змінювати у своїй роботі, аби зекономити", – обурився міський голова, звертаючись до підприємців.
Сергій Одарич запропонував компромісний варіант: внести зміни до договорів з перевізниками, підписавши додаток, який регламентуватиме можливість відмовитися від послуг кондукторів.
"У Києві та багатьох країнах світу вже давно відмовились від послуг кондукторів. Там населення знає, що заходити у маршрутку потрібно на передні двері, сплачуючи водію за проїзд, або пред’являючи посвідчення. Тому на зупинках громадського транспорту завчасно люди займають черги на конкретний маршрут, аби не створювати скупчення під час посадки. Вважаю, що таку практику цілком можуть перейняти і Черкаси", – зауважив міський голова.
Сергій Одарич наголосив, що місто готове розглянути альтернативні варіанти співпраці, аби зберегти існуючий тариф. Він пообіцяв, що виконком підготує відповідний проект рішення про підвищення тарифу, однак імовірніше, що члени комітету за нього не проголосують.
"У перевізників абсолютно немає шансів підвищити діючий тариф з трьох до чотирьох гривень", – констатував Сергій Олегович.