Віднині майновим комплексом черкаського летовища може розпоряджатися лише міська громада. Ще за каденції колишнього мера Анатолія Волошина між Черкаською міськрадою та товариством «Міжнародний аеропорт Черкаси» було укладено концесійний договір. За ним, майно черкаського аеропорту було передане цьому підприємству в експлуатацію. Головна умова договору – відродження летовища. Вже з перших місяців господарювання в міськради до «Міжнародного аеропорту Черкаси» виникло чимало претензій. Чому депутати міськради чекали шість років, аби припинити дію договору, – знає кореспондентка ВІККА-НОВИН Вікторія Курченко.
Осінь 2003. Черкаське летовище в занепаді. Місто коштів на його відродження не має. Тому міськрада вирішує передати в експлуатацію майновий комплекс черкаського летовища товариству «Міжнародний аеропорт Черкаси». Хотіли, як краще, а вийшло, як завжди.
Ігор Гук, заступник міського голови: «У лютому 2004 року актом перевірки виконання умов договору концесії встановлено порушення концесіонером істотних умов договору».
Товариство не сплатило до міського бюджету внесок у розмірі понад два мільйони гривень. Надалі порушувати умови договору – стало «доброю звичкою» підприємства-концесіонера.
Ігор Гук, заступник міського голови: «Без погодження з Черкаською міською радою розпочато капітальний ремонт споруд та будівель,
переданих у концесію. Концесіонер без погодження з консецієдавцем передав права на майно, що отримав, третім особам».
Відтак вже у березні 2004 міськрада вирішила розірвати договір з «Міжнародним аеропортом Черкаси». Господарський суд області такий позов задовольнив. Та концесіонер відступати не захотів.
Ігор Гук, заступник міського голови: «Постановою Київського міжапеляційного господарського суду рішення першої інстанції було залишене без змін. Вищий господарський суд України в лютому вже 2005 року рішення та постанову скасував, і справа була направлена на новий розгляд у суд першої інстанції».
Тим часом у товаристві «Міжнародний аеропорт Черкаси» вирішили: кращий захист – це напад. У цьому разі – на міськраду.
Сергій Одарич, міський голова Черкас: «Концесіонер виставив претензії до Черкаської міської ради. Мовляв, він не міг виконувати умови договору, бо якість дії не вчинила міська рада. Сума позову складала 17 млн. грн.»
Потрусити міський бюджет товариству так і не вдалося. Утім, воно не здавалося.
Сергій Одарич, міський голова Черкас: «Два кола пройшли ці суди – знизу доверху, потім знову – зверху до низу. Вони тривали тільки за період моєї роботи довше двох років».
Поки тривала судова тяганина аеропорт продовжував обростати боргами.
Ігор Гук, заступник міського голови: «Постановою Господарського суду Черкаської області ТОВ «Виробничо-транспортна компанія «Міжнародний аеропорт Черкаси» визнано банкротом та відкрито ліквідаційну процедуру».
Та останній місяць довкола черкаського летовища почали відбуватися незрозумілі речі. Усі факти, говорить Сергій Одарич, свідчать про підготовку рейдерського захоплення аеропорту.
Сергій Одарич, міський голова Черкас: «Суддя, який вів процедуру, був змінений. Відбувалося засідання без запрошення арбітражного керуючого, без повідомлення Черкаської міської ради. За чутками, суд виніс рішення про зміну арбітражного керуючого».
Після таких дій міські владці вирішили: треба діяти негайно. На позачерговій сесії депутати одноголосно підтримали проект рішення про припинення дії договору з товариством. Підстава – його банкрутство. Тепер майновим комплексом аеропорту може розпоряджатися лише міська громада.