Через війну в багатьох компаніях співробітники розкидані по різних частинах світу. Та й настрій зараз у людей не дуже святковий. Але все одно потрібно проводити зустрічі, будувати плани, обговорювати підсумки року. Айтішники з Roosh Сергія Токарєва вирішили зробити це в метавсесвіті.
Платформа PartySpace дозволяє обирати різні майданчики, на яких пройде зустріч. Стандартну модель можна додатково прикрасити та допрацювати, щоб зробити простір дійсно «своїм» – розмістити логотипи, гасла, меседжі, візуалізувати деякі елементи звітів та багато іншого.
Традиційний для колег Сергія Токарєва Synchro Day тривав три години. Щоб утримувати увагу людей увесь цей час потрібно було добре підготуватися. Співробітники платформи метавсесвіту напередодні розіслали гайди учасникам івенту, проводили репетиції зі спікерами. За традицією на Synchro Day компанія не запрошує професійних ведучих: залучає до проведення заходу команду. Як і на звичайних мітингах, треба підготувати сценарій та ще подбати про можливі складнощі: «Особливість метавсесвіту у тому, що ведучий має пояснювати і нагадувати речі, які на офлайн-івентах не проговорюються: як рухатись простором та спілкуватися, допомогти спікерам з функціоналом», – розповідає директорка з креативних комунікацій компанії Олександра Бородіна. Крім того, бувають специфічні проблеми, з котрими у реальному житті ми не стикаємося, – наприклад, виступаючий може несподівано «зависнути» через зникнення мережі.
Це вже вдруге зустріч зі співробітниками проходить у форматі метавсесвіту. Півроку назад компанії Roosh виповнилось два роки. З нагоди дня народження, агенція Gather створила віртуальний корабель. Розробники зробили велику знижку, тому що підтримують Україну та наші підприємства, – за увесь обсяг робіт, котрий зазвичай коштував би 12 тис. доларів, Gather узяла символічні 100 доларів.
Навіть для тих, хто ніколи не чув про метавсесвіт, не буде складно його опанувати. Для звикання вистачить десь півгодини. Дуже швидко опановується рух, механіка, взаємодія з різними предметами та іншими аватарами. Створити своє власне «віртуальне я» теж доволі просто – на деяких платформах, наприклад PartySpace, достатньо завантажити фото, на інших існує спеціальний конструктор аватарів.
Як розповідає шеф-сомельє Good Wine Роман Ремеєв, для якого день народження Roosh був першим досвідом виступу у подібному форматі: «Найскладнішим було зрозуміти, як розважати, – каже Ремеєв. – Чи буде людям цікаво? Або я буду як фонове радіо, навіть дратуватиму, і мене відключатимуть?». Проте досить швидко він відчув що його слухають, присутнім цікаво і тоді дискомфорт миттєво зник.
Наразі усім учасникам заходу сподобалося спілкування у форматі метавсесвіту. Звичайно, це не може замінити традиційних зустрічей, проте створює ефект максимальної присутності та комунікації з друзями.
*Довідка: Roosh — це вітчизняна IT-компанія, яка спеціалізується на проектах у галузі машинного навчання та штучного інтелекту. Її заснував Сергій Токарєв у 2021 році. На сьогодні Roosh включає у себе венчурну студія Pawa, фонд Roosh Ventures, community building, некомерційну платформу AI HOUSE, технологічний університет SET University, відомий стартап Reface та ін.