Верховна Рада значно спростила умови ведення бізнесу на період воєнного стану.
Вводиться мораторій на перевірки, не будуть застосовувати штрафи за невикористання РРО, допомогу армії зарахують як видатки.
Член Комітету ВР з питань фінансів, податкової та митної політики Ніна Южаніна проаналізувала полегшення умов ведення бізнесу на період дії воєнного стану:
– ФО, ФОП, ЮО облікові, фінансові, бухгалтерські, розрахункові аудиторські звіти та інші документи (подання яких вимагається відповідно до норм чинного законодавства) можна буде подавати не в гранично встановлені законодавством строки, а протягом 3-х наступних місяців після припинення чи скасування воєнного стану;
– платники, які в цей період не зможуть виконувати обов‘язки зі сплати податків, реєстрації у відповідних реєстрах ПН та АкцН, звільнятимуться від відповідальності з обов’язковим виконанням таких обов’язків протягом 3-х наступних місяців після припинення чи скасування воєнного стану;
– перевірки щодо своєчасності та повноти сплати податків, подання звітів чи документів звітного характеру проводитися не будуть, а всі розпочаті податкові перевірки буде зупинено;
– операції з усім, що добровільно (безоплатно) передається на потреби Збройних Сил України, підрозділів територіальної оборони (гроші, товари, послуги), не вважатимуться операціями з реалізації для цілей оподаткування;
– кошти та майно, що передаються на потреби армії, будуть враховуватися у складі витрат у повному обсязі, тоді як вартість пального, витраченого з цією ж метою, не включатиметься до складу оподатковуваного доходу фізичних осіб, які надають послуги з перевезення для забезпечення потреб Збройних Сил України та підрозділів територіальної оборони;
– штрафні санкції за порушення вимог щодо використання РРО до припинення або скасування воєнного стану на території України застосовуватися не будуть;
– ліцензії на виробництво підакцизної продукції, дія яких закінчується, буде продовжено.