Завершилось голосування за проекти "Громадського бюджету". На жаль, більшість дійсно громадських проектів (зокрема "che.bike", динамічний павільйон, smart-зупинка і т.д.), які мали на меті зробити кращим життя всіх жителів Черкас програли. А чи мали вони реальний шанс перемогу саме в цих умовах? Моя відповідь: "Так!" І я абсолютно в цьому переконаний. Оскільки аудиторія вищеназваних проектів, які програли значно більша, ніж окремого взятої комунальної установи/закладу/підприємства. Переможець "Громадського бюджету" набрав всього-на-всього 1875 голосів та в Черкасах тільки виборців більше 200 тисяч живе, а ще плюс підлітки, які тут мали право голосу. Основна причина поразки в тому, що "вміла готувати, та не вміла подавати" або іншими словами у недостатній/неефективній рекламі та PR цих проектів (або у більшості проектів цілковитій їх відсутності).
Ось кілька порад майбутнім мрійникам. Для більшої зручності поясню на прикладах проектів "che.bike", динамічного павільйону, smart-зупинки
1) Для кого ваш проект? (Визначте цільову аудиторію проекту). Очевидно, що "продавати" ідею "che.bike", динамічного павільйону, smart-зупинки потрібно, насамперед, молоді – це старшокласники, студенти, працівники IT-компаній тощо.
2) Де "живе" ваш клієнт? (осередки вашої цільової аудиторії). У нашому прикладі це всі школи, ЧНУ, ЧДТУ, Інститут банківської справи, технікуми, коледжі, IT-компанії тощо.
3) Канали поширення інформації про проект. Групи в соцмережах, інтернет-ЗМІ, месенджери, друковані оголошення в університетах, технікумах, школах, студентських гуртожитках, зустрічі з старшокласниками, студентами і т.д. (Щоб "половити" прихильників своєї ідеї серед інших вікових груп можна було б додати сюди газети і телеканали).
4) Контент (слогани, месиджі рекламної кампанії тощо). Ось, наприклад, для "che.bike": ідея для плакату – гарна дівчина/гарний хлопець посміхається тобі з плакату і так грайливо: "Покатаємось на веліку?" Нижче "Проголосуй за "che.bike!"
5) Як саме їх поширювати: соцмережі (відеоролики, пости), створюйте інфоприводи для інтернет-ЗМІ, організовуйте презентації, промо-акції, прес-конференції, розміщуйте оголошення тощо. Створюйте позитивні асоціації, залучайте своїх потенційних користувачів вашого продукту.
Як це все реалізувати:
– Шукайте бізнесменів, рекламників, PR-ників, журналістів, редакторів ЗМІ, політиків, депутатів, громадських активістів, волонтерів, які зможуть вам допомогти порадою, участю, конкретною справою і… грошима. Так, так. Гроші теж потрібні, наприклад, щоб заплатити "Фейсбуку" за показ відеоролика. Давайте будемо реалістами, ви хочете отримати фінансування у мільйони гривень на проект, то як ви думаєте варто вкласти кілька сотень гривень, (а може й тисяч гривень) в його рекламу? Але є і гарна новина, це не обов’язково повинні бути ваші власні кошти! 🙂 "Запалюйте" людей, шукайте меценатів, спонсорів і буде вам щастя!
– Об’єднуйте зусилля. об’єднуйтесь з іншими ініціаторами проектів. Адже кожен житель Черкас може проголосувати відразу за чотири проекти. Об’єднавшись, ви зможете зекономити свій час та ресурси. Наприклад, "наукова хатка" могла б виступити таким собі "паротягом" і для інших проектів.
Викиньте з голови тезу, що "мій проект такий класний, за нього і так проголосують". Начинка важлива, але "обгортка" теж грає важливу роль. Всім удачі наступного року!