Давайте розберемося, що таке туризм. Дехто чомусь вважає, що туризм – це приїхати подивитися архітектуру, покупатися на пляжі, відвідати музей і поїхати звідси. Це трошки не так.
Види туризму
Спортивний туризм
Це власне те, що наша команда "Вільних демократів" робить з 2006 року. Кожен спортсмен, який приїжджає в Черкаси – це потенційний інвестор. Вони живуть в готелях, скуповуються в наших магазинах, пересуваються нашим громадським транспортом. 200-300 грн цей спортсмен залишає в економіці міста.
Що треба зробити? Департамент освіти, управління спорту, різноманітні Федерації мають лобіювати Черкаси, як місце для проведення Всеукраїнських змагань. Традиційно Черкас є базою для проведення таких змагань: із греко-римської боротьби (ідеально підходить наш КП "Будівельник"), тріатлону (Долина троянд, розширена свого часу нашою командою вулиця Гагаріна), стрільби із луку (в зимовий період – КП "Будівельник", в літній – майданчик на ФОКу по вулиці Ярославській (теж свого часу збудований за Одарича).
Ми маємо унікальну берегову смугу і Дніпро. Це можливість для проведення всеукраїнських змагань з пляжного волейболу (проводяться в Черкасах), пляжного футболу і змаганнях на байдарках і каное.
Окрім того, для повного розвитку спортивного туризму у нас повністю відсутнє три речі: гребний канал (тоді всі змагання, пов’язані із греблею можуть проходити в Черкасах), великої концертно-спортивної арени (будівництво на стадії проекту), наявність спортивних майданчиків на 16 кілометровій пляжній зоні.
Влада має поставити собі задачу: не менше 30 Чемпіонатів України в Черкасах. При цьому щороку збільшувати цю цифру на 5. Орієнтовна кількість спортсменів, яка може відвідати Черкаси, 15-20 тис.
Лікувальний туризм
Думаю, ті хто часто буває за кордоном, погодиться, що лікування в Україні дешевше, ніж в Європі. Наприклад, в Черкасах полікувати зуби коштує від 100 євро. А в Німеччині чи Австрії – від 1000 євро.
А вартість інших процедур, які надаються в приватних і навіть комунальних лікарнях?
У цьому випадку треба звернути увагу на готелі. Іноземний турист має десь залишитися. А готелів у нас на пальцях однієї руки можна перерахувати.
Подієвий туризм
Це те, що намагається робити команда "Книжкового Маестро", організатори "Гайда-Фесту", агентство Ольги Касянової, автоклуб "Черкаси". На фестивалі, які проходять в Долині троянд, чи навіть авто гонки на черкаському аеропорті, приїжджають люди з інших міст. Знову ж таки – це турист. Наш. Український. Який приїздить на пару днів, але залишає в економіці міста 200-300 грн.
Корпоративний туризм
Наявність великих концерт-залів чи приміщень для проведення презентацій і навчань – дає поштовх до розвитку корпоративного туризму. Великі компанії з Києва привозять увесь свій штат в 300-400 людей на вихідні. Вдень навчання, а увечері відпочинок в Черкасах, на черкаських островах тощо.
За Генеральним планом якраз на "Митниці" мали б збудувати такі центри. Але, на жаль, нинішня влада мера Бондаренка поставила хрест на аквапарку, картинній галереї, конференц-центру, а натомість дала дозволи на будівництво житлових будинків.
Пізнавальний, відпочинковий туризм
Кемпінги, відпочинок на островах, бушкрафт в Мошногірському лісі чи в Холодному Яру… Все це мрії. Бо черкаській владі начхати на розвитку туристичної галузі. Ми втрачаємо час. Дорогоцінний час. Нас уже обігнала Вінниця, Луцьк, Полтава. Навіть Кропивницький…