Монетизація пільг – це спосіб вивести з тіні мільйони бюджетних коштів. Якщо чиновник хоче вкрасти – він запроваджує пільгу на щось. І тоді за будь-яку довідку, за посвідчення, за будь-який транш приватнику можна отримувати кеш.
"Вільні демократи" останні роки тільки і говорили про необхідність перевести пільги в гроші. Рік тому подав депутатський запит. Міський голова Бондаренко відповів: не можемо, бо треба рішення Уряду. Кабмін все вирішив. Закон є, відповідні постанови зроблені. Що ще заважає поганому танцору?
Рівність
Монетизація пільг урівнює всіх. Тепер не буде такого, коли перед пенсіонером закривають двері, бо "він не платить"; не відмовлятимуть АТОвцю у перевезенні, бо "він не платить", не виганятимуть з автобуса пільговика, бо "він забув посвідчення". Платять всі. Всі їдуть. Куди хочуть, скільки хочуть.
Тепер ніхто не зможе поділити пасажирів "на чорних і білих", не буде обмеження в пільгових місцях в салоні.
Боротьба з корупцією
У Черкасах з населенням 300 тис. право на пільгу мають 120-130 тис. людей. Майже кожен другий. Це офіційно. А скільки неофіційних посвідчень, підробних, куплених? А за перевезення пільговиків платить все населення Черкас. А саме 300 тис.
Щороку міська рада надає КП "Черкасиелектротрансу" фінансової допомоги на понад 40 млн грн. Щоб вони безкоштовно перевозили пенсіонерів, інвалідів, пільговиків, студентів тощо. Кошти даються з міського бюджету комунальному підприємству. А ці кошти – це податки усіх підприємців і підприємств Черкас.
Монетизація пільг відразу "вбиває" корупційну складову. Тепер ніхто за 100 доларів не купить у чиновника право на пільгу. Працівники тролейбусного парку не шантажуватимуть міську раду: дай! Вони зароблятимуть! Вони оптимізовуватимуть маршрути, підбиратимуть потрібний час, боротимуться за кожного пасажиру, бо це гроші. Живі гроші! І тепер директор відповідатиме за все, а не просто приходитиме і клянчитиме гроші.
Транспортна реформа
Монетизація пільг має дати старт транспортній реформі в Черкасах. Коли платять всі, то на багато простіше запроваджувати єдиний квиток, оплату он-лайн тощо. Ми чуємо про транспортну реформу від Бондаренка уже три роки, а нічого не зроблено. Жодного кроку, жодного заходу. Змінюються відповідальні, але не змінюється система. "Вільні демократи" закликають: хочеш змінитися, змінюй систему, а не фірми-підрядників.
Монетизація, сума і тарифи
Черкаська обласна влада пропонує запровадити пільговику компенсацію 60 грн. за один місяць. Багато це чимало? Якщо виходити з логіки, що в проїзд в Черкасах в тролейбусі коштує 2 грн, то маємо 30 поїздок, це 15 днів. Думаю, що цього мало. Але Закон дозволяє місцевим органам влади регулювати суму. Тому, вважаю, оптимальною сумою 100 грн в місяць. Це 50 поїздок в місяць.
Якщо врахувати, що 100 грн на 120 тис. пільговиків, то отримаємо обсяг коштів 12 млн в місяць. Ці кошти можуть піти як в тролейбусний парк, так і приватним перевізникам. А є пільговик, який не користується проїздом у громадському транспорті. Тому йому це буде, як доплата до його пенсії.
Я особисто знаю кількох людей з обмеженими можливостями, які не їздять в транспорті, але раз в місяць користуються таксі. Тому для них це буде, як відрада.