Сьогодні на засіданні виконкому було передбачено 200 тис. грн на створення нового чи апгрейд старого сайту міської ради. Я нечасто підтримую міську владу, але у цьому питанні стану на захист ініціаторів. Якщо не помиляюсь, то це була пропозиція "свободівців". Скажу більше, 200 тисяч на створення дійсно порталу – це мало.
Нинішній сайт міської ради, який розроблявся 8 років, морально застарів. Там є свої трабли і купа модулів, які варто було міняти. Але цим ніхто не займався з 2012 року… Та й мобільну версію вже варто робити.
Створюючи у 2010 році портал Черкаської міської ради, наша команда (Марина Волошенко, Сергій Оксаніченко, Віктор Чубенко, Ірина Коваль, Віктор Дем’яненко) виходила з трьох основних концептуальних речей.
Перша. Портал має об’єднувати.
Портал міста має об’єднати всі структурні підрозділи і комунальні підприємства. У Черкасах не має бути сайту департаменту освіти, сайту КП "Придніпровська СУБ", сайту КП "Водоканал", сайту зоопарку. Комунальні підприємства витрачають кошти на створення своїх сайтів (5-10, а то і 20 тис. грн – не відслідкуєте ж) і щорічне утримання. Питання: навіщо? Коли це можна створити на сайті міської ради і його ж утримувати. Кожне КП має свою сторінку, вхід з основного сайту. Там же можна зайти в особовий кабінет і навіть сплатити за комунальні послуги.
Кожен департамент повинен мати свою сторінку і мати до неї доступ. Активно зараз працює департамент архітектури. Не без допомоги того ж таки Федора Балаби. Відділ ради користується модулем, який свого часу в 2012 році створив Віктор Дем’яненко. Цей модуль треба вдосконалювати.
На сайті мають викладатися записи засідань виконкому та сесій. Причому порядок денний, проекти рішень, відео і перелік прийнятих рішень. Все це підв’язується гіперпосиланнями. Людина не має витрачати час на прослуховування 6 годин сесії і пошуком потім на сайті проекту рішення.
До речі, рішення виконкомів, сесій, адміністративні послуги – це є та "фішка", яких немає на інших сайтах.
Друга. Портал має об’єднувати не лише департаменти та комунальні підприємства, а має стати інформаційним порталом культурного та спортивного життя міста.
Про ігри "Черкаських Мавп" мають дізнаватися на порталі. Про виступ і де придбати квитки на концерт гурту "Один в каное" – мають дізнаватися на порталі ЧМР. Про виставу "Сватання на Гончарівці" чи творчий виступ в "Чашці" когось із митців – мають дізнаватися на сайті ЧМР.
Портал – це не лише офіціоз, а розвиток міста. До речі, про розвиток. Зайдіть хтось на сайт зараз і гляньте перелік приміщень, які здаються в оренду. Точніше, які влада хоче здати в оренду. Ви щось знайшли? Ви щось зрозуміли? Якщо хочете здати в оренду приміщення, то має бути опис приміщення, приблизна вартість і фото з прив’язкою до мапи. Завдяки сайту приміщення можуть здаватися швидше, а бюджет – наповнюватися.
І третя. Портал має заробляти на своє утримання сам.
Будь-який сайт і навіть портал міської ради, який мають намір створити, потребує зусиль і коштів на утримання. Це і зміна сторінок, і наповнення нової інформації, і заміна старої інформації, і плата за хостинг. Коротше, це гроші… Де їх узяти? На чому може заробити сайт? При цьому офіційний сайт державної установи. Не на рекламних же банерах із трусами і голими жінками.
1. Онлайн-продаж квитків
Продаж квитків у театр, зоопарк, на футбольні і баскетбольні матчі, в кінотеатр чи на виступи зірок у "Дружбі народів". Створюється форма на сайті. Укладається договір з тим же КП "Кінотеатр "Україна" чи КП "Черкаський зоопарк". Людина заходить на сайт міської ради, купує квиток онлайн і у визначений час йде на фільм, в театр чи в зоопарк. Відсоток за те, що купівля відбулася через сайт міської ради, надходить раз у квартал на утримання порталу. Я не тішу себе ілюзіями, що це будуть десятки тисяч гривень, але пара тисяч за квартал можуть бути.
2. Створення бази
Перелік готелів, ресторанів, аптек, фірм тощо. Є дві форми списку: неповний (назва і телефон) і повний (перелік послуг, опис, фото, контакти, посилання на веб-сайт). База потрібна для розвитку міста. Будь-хто шукає будь-що. А чому б не шукати це на сайті міської ради? От за повну форму і брати плату. Невеличку, але достатню для того, щоб утримувати портал. Не перетворювати базу в "купи-продай", а обмежити: музеї, ресторани, готелі, магазини, торговельні центри. Все що може знадобитися потенційному туристу.
3. Послуги комунальних підприємств
У чому проблема рекламувати послуги комунальних підприємств? КП "Міськсвітло" чи КП "Дирекція парків" про здачу в оренду автовишки? Послуги комбінату комунальних підприємств, думаю, не варто рекламувати. Ну, і це все не безкоштовно, звісно.
Є ще купа інших заробітків, пов’язаних із перехресними посиланнями. Але то довго пояснювати.
4. Платний канал на Youtube
Думаєте, записи сесій і виконкомів ніхто не дивиться? Та там тільки через "місто на Хе" можна було заробити 20 тис. грн!
Резонно зауважать: міська влада не має права заробляти. Так. Не має. Робити це може КП. Тому у 2013 році було прийняте рішення передати нинішній портал на КП "МІА "Черкаси". На жаль, влада, яка прийшла у 2013 році не зрозуміла такий "хід" і повернула сайт назад у департамент оргзабезпечення.