У Черкасах уже можна придбати електричне авто. Транспортна дивовижа не викидає шкідливих речовин в атмосферу. А 100 кілометрів пробігу коштує менш аніж 5 гривень. Така вартість електроенергії, необхідної для зарядки гелевих акумуляторів. Машина на повному заряді батареї може проїхати від 80 до 120 км, залежно від швидкості та манери їзди. Черкащани технологічною новинкою цікавляться, однак поки не купують, зазначають продавці. Основна причина – їхня висока вартість і малий пробіг від однієї зарядки.
Володимир Мороз, продавець електромобілів: «Ви бачите, що на звичайному місці двигуна внутрішнього згорання тут 2 гелевих акумулятори. Ще 6 таких є в багажному відсікові, а також під днищем автомобіля».
У цілому ж електричні автомобілі на вигляд не надто відрізняються від звичайних. Єдина відмінність – відсутність шуму від роботи двигуна.
Володимир Мороз, продавець електромобілів: «Автомобіль заведено. Зараз двигун увімкнений. Ми спостерігаємо абсолютну тишу. Але варто натиснути на педаль акселератора – й автомобіль поїде».
Коштує таке ноу-хау близько 180 тис. гривень – це втричі дорожче, ніж середня вартість автомобіля з бензиновим двигуном такого ж класу. Економія від користування електричною машиною очевидна: вартість 100 км їзди на ній коштуватиме всього близько 4-ох гривень. Та й на обслуговування не доведеться надто витрачатися. Утім окупиться електрокар не скоро – років через 5.
Володимир Мороз, продавець електромобілів: «Не за горами час, коли кількість цих автомобілів зросте. Це покращить екологічну ситуацію, яка в Україні не найкраща. Електромобіль – екологічний вид транспорту».
Окрім високої вартості, основні мінуси електромобілів – неможливість їздити на далекі відстані та довгий процес зарядки акумуляторів. Приміром, на гелевих батареях без підзарядки можна проїхати в середньому близько 100 км. А сам процес заряджання триває 6-8 годин. Утім є й такі автомобілі, які їздять набагато довше.
Антон Ржевський, консультант автомобільної компанії: «Из недорогих есть «китайцы», которые проезжают 260 км на заряде. Также производители, которые собирают электромобили в Киеве, по желанию клиента могут поставить батареи, которых хватит до 600 км».
Найдоступніші в Україні й у Черкасах поки єдині – китайські автомобілі «Bio Auto». Європейські ж електрокари через свою ціну для українців не такі доступні – найдешевший вартує 25 тис. євро. Наші земляки, хоч і цікавляться новими технологіями, однак купувати поки не поспішають.
Валерій, житель м. Черкаси: «Чесно кажучи, не купив би, тому що з нашим сервісом на дорогах нереально буде десь його підзарядити чи ще щось. Стара технологія краща – бензин, дизель залив і поїхав далі. Електромобіль поки що не для нашої країни».
Володимир, житель м. Черкаси: «Вони дорогі зараз. Навіть «крутеликам» нашим вони не по кишені. А нам, пенсіонерам, навіть «Таврію» не можна купити».
Спеціалісти зазначають: для того, щоб електричні автомобілі стали популярними, потрібна державна підтримка. Приміром, у Німеччині розроблена спеціальна державна програма з популяризації електромобілів: для них там виділяють спеціальні місця для паркування, а власників звільняють від транспортного збору. У Китаї до 2015 року владці планують вивести на дороги мільйон електромобілів.