Політична партія "Опозиційна платформа – За життя" впевнено займає лідируючі позиції в рейтингах політсил на виборах до Верховної Ради України. Про це свідчить соціологічне дослідження, проведене Центром "Соціальний моніторинг" та Українським інститутом соціальних досліджень імені Олександра Яременка, результати якого були оприлюднені під час презентації результатів роллінгового дослідження "Моніторинг електоральних орієнтацій населення України" 10 червня в Києві.
Так, якби вибори до Верховної Ради проходили в найближчу неділю, то до парламенту пройшли б партії "Слуга народу", "Опозиційна платформа – За життя", "Європейська солідарність" (колишня БПП) і "Батьківщина". Крім того, мають шанси подолати п'ятивідсотковий бар'єр ще три політичних сили.
Згідно з даними соціологів, "Слугу народу" готові підтримати 43,1% респондентів серед тих, хто визначився, і буде голосувати, "Опозиційну платформу – За життя" – 11,7%, "Європейську солідарність" – 9,2%, ВО "Батьківщина" – 9,1% опитаних.
З урахуванням похибки вибірки також мають шанси подолати п'ятивідсотковий бар'єр партія "Голос" (лідер – співак і музикант Святослав Вакарчук), за яку готові проголосувати 4,9% опитаних з визначилися і вирішили голосувати, партія "Сила і честь" Ігоря Смешка (з підтримкою 4,7% голосів відповідно) і "Громадянська позиція" Анатолія Гриценка (3,6% готових голосувати респондентів).
За представлену нині в парламенті фракцією Радикальну партію Олега Ляшка проголосувало б 2,2% опитаних, за "Об'єднання "Самопоміч" – 1,9%, ВО "Свобода" і "Опозиційний блок – Партію миру і розвитку" – по 1,7%, "Громадянську платформу Надії Савченко" – 1,2%, "Національний корпус" – 1% респондентів, які визначилися зі своїм вибором.
Решта партій набрали б менше 1% голосів опитаних.
На запитання соціологів, брали б участь респонденти, якби вибори проходили в найближчу неділю, 7,4% відповіли "точно ні", 6,5% – "скоріше ні", 37,9% – "скоріше так", 43% – "точно так", а 5,1% – вагалися з відповіддю.
Відзначимо, що роллінговое дослідження передбачає проведення установчого опитування і періодичних (поволнових) оновлень бази даних опитування шляхом заміни частини анкет на більш нові. Хвиля роллінга – часовий проміжок збору нових даних для оновлення бази. Кожна хвиля реалізується на однакових за своїми параметрами вибірках респондентів, при цьому самі респонденти у вибірці щоразу нові. Вибірка кожної хвилі Роллінгу є зменшеною копією загальної вибірки.
В ході установчого опитування, яке проводилося в період з 15 по 19 травня, було опитано 2 121 респондентів старше 18 років з 24 областей і Києва (вибірка репрезентативна за статтю, віком і типом населених пунктів). Помилка вибірки 1,2-2,2%.
Під час першої хвилі роллінга 24-31 травня було замінено 250 анкет. Під час другої хвилі 1-7 червня було опитано 1670 респондентів по всій Україні (замінено 1000 анкет). Помилка вибірки не перевищує 2,2%.