Приборкання «залізного коня» – справа не з легких. Невміле поводження з ним може призвести до травм і трагічних наслідків. У 2010-му на Черкащині трапилося 650 ДТП. Як результат – близько тисячі травмованих і з півтори сотні загиблих. Найчастіше, кажуть експерти, в аваріях страждають водії та ті, хто сидить поряд із ними. Адже лобове зіткнення залишається найпоширенішою схемою ДТП. Кореспонденти ВІККА-НОВИН вирішили з’ясувати: як уберегтися від неприємностей при пересуванні на автомобілі. Далі – сюжет циклу «На замітку».
«Ну, з Богом!», – з цими словами юна автолюбителька Ніна Джулай щоразу вирушає в дорогу.
Стаж водіння в дівчини – 5 років. На дорозі, як риба у воді. Вміло маневрує та долає круті повороти. Каже: впевненості на дорозі додає якісний набір систем безпеки в її автівці. А ось ще півстоліття тому, розповідає продавець автомобілів Андрій Походенко, ситуація була зовсім інша. Не було навіть елементарних засобів захисту.
Андрій Походенко, менеджер із продажу, ТОВ «Автогор»: «Сложно поверить, что в 60-х годах прошлого столетия вопрос о безопасностей автомобилей и пассажиров не рассматривался. Автомобили были с невысокими скоростными показателями, и об этом не задумывались».
Тепер питання безпеки салону у провідних автовиробників на першому місці. Опції систем безпеки, які раніше були лише на авто преміум-класу, сьогодні впровадили і в більш доступні моделі.
Андрій Походенко, менеджер із продажу, ТОВ «Автогор»: «На сегодняшний день автомобиль укомплектован и ремнями безопасности, и более серьезными системами».
Безпека маленьких пасажирів – окрема справа. В автівці обов’язково має бути дитяче крісло.
Олег Куцевіл, викладач автошколи «Богдан»: «Дети до 12 лет, ростом менее 145 см, должны находиться в специальных сидениях. Оно крепиться или на переднем, или на заднем сидении».
Нехтування такими елементарними правилами безпеки може коштувати життя.
Олег Куцевіл, викладач автошколи «Богдан»: «При скорости 30 км/ч, сила удара сравнима с падением автомобиля с высоты одноэтажного дома. Если скорость 120 км/ч – с двадцатиэтажного. Представляете, какие могут быть последствия? Последствия смертельны».
Ось на цьому майданчику – з сотню понівечених автівок. Замість «залізних коней» – покорчені бляшанки. Вижили внаслідок таких аварійних перипетій – одиниці.
Володимир Ліщенко, старший інспектор зі зв’язків із громадськістю ДАІ УМВС України в Черкаській області: «Минулого року на території Черкаської області скоєно 651 ДТП, в яких загинули 137 та травмовано 810 осіб».
Даішники кажуть: найчастіше трапляються лобові зіткнення. Це свого роду «класика» ДТП.
Олег Куцевіл, викладач автошколи «Богдан»: «Действительно, место возле водителя самое опасное, т.к. водитель во время столкновения интуитивно выворачивает руль в правую сторону».
Із цим погоджуються і водії.
Віктор, водій: «Небезпечне? Ну, мабуть спереду у водія. Він відповідає і за пасажирів, і за себе».
Натомість, фахівці називають найбезпечніше місце в салоні автівки.
Це підтверджують і так звані краш-тести, влаштовані відомими компаніями-виробниками, і реалії життя.