Внаслідок перепаду температур та процесів замерзання-розмерзання покриття автодоріг зазнає руйнування. Користуючись сприятливими погодними умовами, дорожники Черкащини приступили до ліквідації аварійної ямковості, яка інтенсивно утворюється на дорожньому покритті внаслідок частих коливань температури повітря та перезволоження дорожнього полотна. Дорожники намагаються максимально оперативно реагувати на випадки утворення ямковості.
Із початку лютого на міжнародних, національних автодорогах загального користування державного значення на замовлення Служби автодоріг області підрядними організаціями, у межах виділених коштів на експлуатаційне утримання, розпочато аварійні роботи з ліквідації ямковості. Про це інформує прес-служба САД у Черкаській області.
При сприятливих погодних умовах роботи тривають на автошляхах державного значення:
М-05 Київ-Одеса,
М-12 Стрий-Тернопіль-Кропивницький-Знам’янка,
Н-01 Київ-Знам'янка,
Н-08 Бориспіль-Дніпро-Запоріжжя-Маріуполь,
Н-16 Золотоноша-Черкаси-Сміла-Умань,
Р-04 Київ-Фастів-Біла Церква-Тараща-Звенигородка,
Р-10 Канів-Чигирин-Кременчук.
Великі вибоїни створюють загрозу безпеці дорожнього руху, тож Служба автомобільних доріг у Черкаській області зосередила наявні матеріально-технічні ресурси на ліквідації найураженіших ділянок головних магістралей області та в найкоротші терміни, допоки дозволяють погодні умови, провести аварійні ремонтні роботи.
Ямковість інтенсивно утворюється на дорожньому покритті тих автодоріг, які експлуатуються понад встановлені терміни та давно потребують ремонтів, недотримання міжремонтних термінів та перенавантаження транспортних засобів.
Також поява новоутворених руйнувань та деформацій асфальтобетонного покриття пов’язана і з погодно-кліматичними факторами. Узимку часті коливання температури прискорюють утворення аварійної ямковості.
При різких погодних змінах знижується жорсткість дорожнього покриття, виникає перезволоження дорожнього полотна та з’являється ямковість на дорогах. Цьогорічна зима відзначилася в області опадами з різкими перепадами температур від плюсової до мінусової температури та надмірною вологістю. Також спостерігалося поєднання різних форм атмосферних опадів (туману, дощу, снігу), а коливання температур посилює прогресуючу ямковість. Тобто, узимку дорожнє покриття найбільше страждає від впливу погоди і особливо це помітно після відлиги. За повідомлення Черкаського обласного гідрометцентру, в області висота снігового покрову на кінець січня становила 40-50 см, що у 4-5 разів вище норми. Запаси води у снігу були найбільші за останні 30 років.
Зараз працівники Служби автодоріг проводять обстеження автодоріг державного значення з метою виявлення обсягів ураженості – з розмежуванням на аварійну ямковість та суцільні руйнування, ліквідація яких буде проводитися локальними картами за сприятливих погодних умов.
Як повідомляв сайт vikka.ua, минулої доби на дороги Черкащини висипали 260 тонн протиожеледної суміші.