Останнім часом жителі Черкас помітили, що у їхніх помешканнях збільшилося споживання газу, хоча запевняють: користувалися ним у тих же обсягах, що й раніше. Газовики ж апелюють, мовляв, якість блакитного палива – в нормі. Подробиці комунального непорозуміння з’ясовував сайт vikka.ua.
За словами черкащанки Тетяни Проценко, середнє споживання газу її родиною, яка проживає у трикімнатній квартирі, в місяць становило 8-12 кубометрів. Найбільше нарахування – 12 куб. м газу – відбувалося в період гідравлічних випробувань, коли було відсутнє гаряче водопостачання, а відповідно, збільшувалось користування газом для підігріву води. Також збільшувалось споживання газу в період підготовки домашньої консервації.
Однак у жовтні споживач помітив, що тривалість підігріву (закипання) води на газовій конфорці збільшилася. В результаті за жовтень цього року отримав рекордний рахунок за спожитий газ – на 16 куб. м. Хоча стверджує, що користування газом родина не збільшувала, у порівнянні з попередніми місяцями (воду для купання не підігрівали та підготовкою консервації не займалися).
У родини виникає підозра, що отриманий газ чимось розбавлений і не відповідає нормам.
Аналогічна дискусія розпочалася днями і в соціальних мережах та зібрала більше сотні скарг.
"Газ такий, що лише лічильник, як невгамовний крутиться. А тепла від того немає", – пише містянин Роман Шевченко.
Черкасці зазначають: постійно гаснуть газові котли, а вогонь з конфорки не блакитного кольору, як має бути, а червоно-помаранчевого.
"Ця проблема бентежить всю Україну. Перевірити якість газу можливо тільки в лабораторії відповідними спеціалістами. А потім ще потрібно довести, що щось не так. Хто це зробить? Ніхто", – додає Володимир Піскунов.
Тим часом, за даними ПАТ "Укртрансгаз", що здійснює транспортування газу газопроводами, середнє значення теплоти згорання (якості) газу в Черкаській області у листопаді 2017 року становило 8101-8200 ккал/куб. м, що нібито відповідає нормі.
"За весь час, відколи я працюю, у жодній із областей не було показника нижче 8000 ккал/куб. м, а це в межах норми, – зазначає у коментарі сайту начальник відділу зв’язків з громадськістю та пресою ПАТ "Укртрансгаз" Ігор Кравчишин. – Зазвичай проблема зводиться до того, що кінцеві споживачі не слідкують за станом своїх приладів. Має бути щонайменше проведений їх регулярний огляд. Якщо є масові скарги, то це вже проблема на стороні дистрибуції, тобто облгазу чи міськгазу".
На відповідності газу державним нормативам наголошує і голова правління ПАТ "Черкасигаз" Сергій Буян. Він також звертає увагу споживачів на тому, що якісне використання природного газу залежить і від правильності експлуатації користувачем побутового газового обладнання: відчинена кватирка, чистий вентиляційний канал, правильно вибраний розмір кухонного посуду, висока решітка на плиті тощо. Крім того, ефективність використання газу залежить від якісного та своєчасного обслуговування газовикористовуючих приладів, зокрема правильний монтаж, налаштування, перевірка герметичності та періодичне очищення від забруднення.
"Споживач має право письмово звернутися до оператора газорозподільного підприємства для проведення додаткового аналізу фізико-хімічних показників газу. У цьому разі оператор має направити для взяття контрольної проби газу свого представника на об’єкт споживача протягом 2 робочих днів у міста та 5 календарних днів у сільській місцевості в узгоджений зі споживачем час", – зазначає Сергій Буян.
При цьому, за його словами, для перевірки взятої проби газу оператор має право залучати як свої, так і незалежні хімлабораторії. Споживач має право за власний кошт ініціювати проведення аналізу природного газу іншою хімлабораторією. У разі, якщо виявиться, що фізико-хімічні показники газу відповідають нормам, споживач повинен компенсувати оператору витрати, понесені ним на перевірку якості газу. Якщо ж показники не відповідають нормам – споживач має отримати від оператора компенсацію.
Як повідомляв сайт vikka.ua, у Черкасах виконком дав старт процедурі перегляду тарифу на проїзд.