«Школа життєтворчості». Так називається сільський навчальний заклад у селі Скородистик на Чорнобаївщині. Експерименти в навчанні вчителі розпочали 3 роки тому. У школі, замість уроків, запровадили тріади – 3 уроки по 30 хвилин. У дітей з’явилося більше часу, щоб поглибити знання з певного предмета. Водночас у Скородистицькій школі приділяють велику увагу творчості. Вчителі стверджують, що їхній навчальний заклад не лише готує дитину до дорослості, а вчить повноцінно жити вже зараз. Про такі експерименти у школі розповідали колишнім випускникам і гостям закладу. Адже нещодавно Скородистицька школа відсвяткувала 50-літній ювілей. На ньому побували наші кореспонденти.
Випускники прийшли привітати рідну школу з ювілеєм. Мандрують коридорами та шукають себе на старих чорно-білих фото. Доктор педагогічних наук, випускник 1969 року, Микола Чобітько завдячує рідній школі за дорогу в життя.
Микола Чобітько, випускник Скородистицької школи 1969 р., доктор педагогічних наук: «Не було недоліків у вихованні та навчанні. Не поступалися перед столичними випускниками. Все це основи знань зі Скородистицької школи. Нам достатньо знань, щоб вступати до ВИШі й далі продовжувати навчання».
Дякують школі й нещодавні випускники. Вони не байдикували на уроках, а вчителі зацікавлювали особливими методиками. Тепер сільська молодь навчається у престижних ВИШах.
Віктор Орда, випускник Скородистицької школи 2009 р.: «В університеті ми на рівні. Не відрізняємось від міських студентів. Не відчуваємо їх особливої переваги. Тут дають всі знання, які необхідні».
Уже третій рік Скородистицька школа – експериментальний навчальний заклад. Тут суцільні новації та експерименти. Зі звичайної сільської школи заклад виріс у «Школу життєтворчості».
Світлана Кучман, директор Скородистицької школи: «Ми свідомо пішли на експеримент. Експериментальний заклад всеукраїнського рівня. 150 учасників представляли свої моделі. Наша школа посіла перше місце».
Ірина Юхно, випускниця Скородистицької школи 2010 р.: «До 8 уроків у день ми вже звикли, потім запровадили тріади – 3 уроки по 30 хв. із перервами по 5 хв. Було спочатку важко. Але згодом зрозуміли, що так цікавіше, адже готуємося до 2-3 предметів у день, поглиблено їх вивчаємо. Звикли, навіть подобалося».
Їхня школа – це простір, де дитина не готується до майбутнього, а живе повноцінним життям. У такий спосіб краще пізнає світ і є більш готовою реалізувати свій потенціал уже сьогодні.
Таміла Бережна, Інститут інноваційних технологій і змісту освіти МОНМС України: «Експериментують, роблять досліди, виховують справжніх громадян України, які вміють адаптуватися в цьому мінливому суспільстві».
Куратори закладу – науковці зі столиці – приїхали привітати сільську громаду. Інститут інноваційних технологій і Печерська гімназія дивуються, як швидко звичайна сільська школа рухається вперед. Чимало напрацювань скородистицьких вчителів уже впроваджують по всій Україні.
Іван Єрмаков, Інститут інноваційних технологій і змісту освіти МОНМС України: «Нещодавно відбулася презентація інновацій школи в Печерському районі Києва. Освітяни столиці поставили високу оцінку тому досвіду, який вчителі, учні та батьки впроваджують у цій прекрасній школі».
Ірина Чучук, учитель Печерської гімназії № 75 (м. Київ): «Найбільше здивували діти, в яких горіли очі. Вони з цікавістю сиділи на уроках».
Крім навчання, вчителі та діти велику уваги приділяють творчості. Адже особистість, переконані тут, має бути гармонійною.