Новини
Архів новин
Оберіть дату

Франківські маршрутки та електронний квиток: владці розповіли про можливі транспортні зміни в Черкасах

 ...
Франківські маршрутки та електронний квиток: владці розповіли про можливі транспортні зміни в Черкасахstyler.rbc.ua

4 чи 5 гривень? Черкащанам одразу зрозуміло, що мова йде про тариф на проїзд у маршрутках. Черкаси і маршрутки – історія давня та в певній мірі циклічна і прогнозована. Питання підвищення тарифів  у місті загострюється майже щороку. Часто перевізники влаштовують бунт саме в останній місяць зими. Так, на початку лютого 2015 року перевізники звернулися до колишнього мера Черкас Сергія Одарича з проханням підвищити тариф на проїзд із трьох до чотирьох гривень. А вже через два тижні кілька маршрутів не вийшли на роботу. До речі, бажану для перевізників вартість проїзду у місті встановили лише через 2 роки – взимку 2017 року. Які є шанси, що ціни на проїзд підскочать цього разу, дізнавався сайт vikka.ua.

Після страйку перевізників 27 лютого цього року міська влада висунула їм певні вимоги. Серед них: двосторонні відеореєстратори; система автоматичної фіксації порушень; система трекінгу і нагляду за дотриманням графіків перевізниками; дотримання графіків та відхилення від них в автоматичному режимі; оголошення зупинок в автоматичному режимі. Після реалізації цих пунктів владці обіцяли переглянути тарифну політику у місті. Натомість перевізники вимагали підняти тариф до 5 гривень негайно. Вони поставили ультиматум, мовляв, інакше обслуговувати містян будуть лише до кінця тижня.

За словами секретаря Черкаської міської ради Ярослава Нищика, виконавчий комітет така позиція підприємців не влаштовує.

Він зазначив, що за документами у Черкасах працює 8 перевізників, але по факту їх більше. У низки підприємств діє напівлегальна схема орендування права обслуговувати той чи інший маршрут. Це коли кілька перевізників об’єднуються для обслуговування того чи іншого маршруту.

"Частина перевізників сказали, що вони ці умови виконувати не будуть і обслуговують місто лише до кінця тижня. А частина погодилася виконувати вимоги, і наскільки мені відомо, вони вже працюють над втіленням цих пунктів. На щастя саме маршрути тих перевізників, що публічно відмовляються виконувати умови органів влади і шантажують місто, дублюють тролейбусні маршрути", – пояснив він.

Як повідомив чиновник, від демаршу цих перевізників тільки зросте пасажиропотік у тролейбусах та відповідно збільшиться виручка тролейбусного парку.

Секретар міської ради пояснив, що наразі відбуваються перемовини з перевізниками із Київської та Івано-Франківської областей.

"Перші обрахунки перевізники отримали. Вивчають доцільність приходу в місто Черкаси. Адже ми говоримо з ними не тільки щодо взяття участі у конкурсі, а й щодо залучення їх у разі авральної ситуації. Намагаємося досягти джентльменської домовленості з ними, щоб вони змогли допомогти Черкасам у разі, якщо місцеві перевізники знімуть транспорт із маршрутів", – зазначив він.

При цьому йдеться про приблизно аналогічні автобуси, які зараз обслуговують черкащан.

"Ми спілкуємося щодо автобусів "ПАЗ" та "Богдан". Частина з них вже має те обладнання, яке ми пропонуємо встановити черкаським перевізникам", – пояснив він.

Цілком можливо, що влітку в Черкасах вже з’являться електронні квитки. Відповідне доручення вже отримав департамент економіки Черкаської міської ради. Свої пропозиції для міста вже готують компанії, що займаються програмуванням.

Центр міста владці планують згодом розвантажити від маршрутних автобусів і пустити по центральній лінії більше тролейбусів. При цьому останні, навіть при збільшенні їх кількості, не стануть панацеєю для міського трафіку. Адже провести тролейбусні лінії в деяких районах Черкас неможливо.

Безперечно, Черкасам необхідна транспортна реформа. Адже система співпраці, що не закріплена договорами, робить містян вразливими і залежними від дій перевізників. Вони вже не вперше вдаються до шантажу, аби підвищити тариф.

Так, на початку лютого 2015 року черкаські перевізники звернулися до міського голови Черкас Сергія Одарича з вимогою підвищити вартість проїзду у міських маршрутках до чотирьох гривень. 

Аби зменшити фінансові втрати, перевізники пропонували прибрати кондукторів із маршрутів, щоб не платити їм заробітну плату, тим самим зменшуючи навантаження на собівартість тарифу. У такому разі саме водій мав би виконувати і функції кондуктора. Але не всі погодилися з цією пропозицією.

Вже 26 лютого 2015 року у Черкасах не вийшли на роботу 25-й, 31-й та 20-й маршрути. Деякі перевізники погрожували, що у вихідні взагалі не випустять транспорт на лінію.

Узимку 2017 року у Черкасах все ж таки підняли проїзд до 4 гривень. Але з підняттям вартості проїзду в громадському транспорті у Черкасах вкотре постало питання щодо незадовільної якості перевезень. Деякі маршрутні автобуси "розпадалися" прямо на ходу, а інших доводилося чекати майже по 30 хвилин.

Тоді начальник управління транспорту Черкаської міської ради Віталій Москаленко наводив як приклад проект з оптимізації мережі руху громадського транспорту для Черкас, що був розроблений ще у 2012 році.

"Відповідно до цього проекту та схеми руху громадського транспорту, місто потребує 17 автобусних маршрутів та 100 тролейбусів. Останні мають замінити майже всі автобуси на центральних вулицях міста", – пояснив чиновник.

Але, найімовірніше, цей проект так і залишиться лише паперовим. Новими ідеями та системним підходом нинішні чиновники похвалитися поки що не можуть.

Як повідомляв сайт vikka.ua, черкасці просять замінити маршрутки тролейбусами.

  • Facebook