Новини
Архів новин
Оберіть дату

Нові тарифи та можливість контролю якості: у мерії роз’яснили, що зміниться для черкасців після вибору управителів будинків

 ...
Нові тарифи та можливість контролю якості: у мерії роз’яснили, що зміниться для черкасців після вибору управителів будинків kam-pod.gov.ua

Прийняття заявок на участь в конкурсі на визначення управителя багатоквартирних будинків завершилось. Сьогодні, 3 травня, у мерії розпочали відкриття конкурсних пропозицій по чотирьом лотам. Перший неприємний сюрприз, який чекає містян одразу після визначення переможців, – збільшення вартості послуг на обслуговування будинків. Про це на сьогоднішній прес-конференції розповіла заступниця міського голови Людмила Бордунос. Говорила і про переваги й перспективи, які чекають черкасців від змін, регламентованих новим законом про житлово-комунальні послуги, передає кореспондент vikka.ua

На конкурс на визначення управителя були винесені усі багатоквартирні будинки Черкас, які не входять до ОСББ та житлових кооперативів. Нині таких по місту – 840. На кожен лот припадає по 200-230 будинків. Загалом свої пропозиції подало п’ять підприємств. Зокрема, чотири з Черкас: "Придніпровська" та "Соснівська" СУБи, КП "Черкаситеплокомуненерго", ТОВ "Сантехбудконструкція" та "Місто для людей" з Кременчука. Переможців конкурсу визначатимуть за жорсткою системою критеріїв: найнижчі і обґрунтовані тарифи на послуги, надання повного переліку послуг, наявність певної кількості спецтехніки і двірників, виробничі приміщення на території Черкас та ін. Оголосять четвірку управителів 13 травня. Укладати договори і починати співпрацю з ними містяни зможуть вже з 1 червня. 

Серед найбільш неприємних змін, які чекають на жителів черкаських багатоповерхівок, – збільшення вартості послуг. Це закономірне явище, каже заступник директора департаменту ЖКК Андрій Наумчук, адже нині діючий тариф востаннє змінювався ще у 2016 році, і лише частково. Відтак, СУБи, які до сьогодні займались утриманням будинків, нині не мають достатньо коштів, аби надавати всі послуги, передбачені за тарифом. Точних цифр у мерії сказати поки не можуть, адже ще не розглянуті всі конкурсні пропозиції. Втім, вже точно відомо, що квартплата зросте в 1,5-2 рази – за квадратний метр житлової площі доведеться платити вже більше п’яти гривень.

Виявляється, подібні процеси в інших містах України почались ще з 2016 року, тоді ж були проведені перші конкурси, багато де будинки вже кілька років працюють з управителями. У Черкасах же до цього дійшли тільки зараз, коли новий закон уже вступив у силу. Змінювати ж тарифи до визначення управителів виконком законодавчо не мав права.

А найголовнішою перевагою співпраці за новими правилами буде адресне спрямування коштів з кожного будинку.

"Управлінець укладатиме окремий договір з кожним будинком, який йому підпорядковуватиметься по лоту, і відкриватиме в банку окремий розрахунковий рахунок. Саме туди будуть платити жителі будинку свою квартплату вже за новими тарифами, – розповідає Людмила Бордунос. – І управлінець має право витрачати кошти із цього рахунку на обслуговування виключно цього будинку. Тобто такого, як раніше не буде, коли кошти платились в СУБ, "в один котел", а витрачались на постійний ремонт одних і тих же об’єктів, у той час як інші будинки роками не бачили поточних ремонтів. Віднині ж управлінець не має права користуватися грошима одного будинку для цілей іншого".
 

Після укладання договорів з управителями мешканців багатоквартирних будинків чекатиме ще один "сюрприз": кошти на капітальні ремонти не виділятимуться з місцевого бюджету. Наразу в міській раді розробляють програму спів фінансування, схожу до тієї, якою нині користуються ОСББ. Така подібність, кажуть, обумовлена прагненням, аби всі будинки міста знаходились у більш-менш рівних умовах.

Алгоритм участі у цій програмі також пояснила Людмила Іванівна:

"Тепер не СУБ вирішуватиме, у якому будинку мають провести капремонт. Люди самі повинні будуть зібрати збори і прийняти відповідне рішення. Тоді управитель має визначити, яку суму із рахунку він може використати для проведення необхідних ремонтних робіт, або організувати додатковий збір коштів на ремонт з людей".
 

Заступниця мера наголошує: важливо не відкладати на потім участь у програмі співфінансування, а користуватись можливістю терміново, як тільки буде укладений договір з управителем.

"Я рекомендую всім спільно вирішувати, що потрібно робити першочергово, і подавати заявку на департамент ЖКК. У бюджеті міста на цю програму закладено близько 5 мільйонів, тому хто буде першим, той отримає співфінансування. Іншим же доведеться чекати надходження коштів або перерозподілу бюджету. Тепер з’явилось поняття відповідального власника житла".
 

Договір з управителем укладається на 1 рік з правом пролонгації. Однак жителі будинку можуть розірвати його в тому разі, якщо не отримуватимуть послуг належної якості. Знову ж таки, для цього вони мають зібрати збори й прийняти рішення про припинення співпраці з цим управителем, укладанням договору з новим або створення ОСББ. При цьому важливо попередити департамент ЖКК про зміни за два місяці.

До слова, усі подальші зміни тарифів будуть залежати не від рішення виконавчого комітету, а від рішення самих мешканців будинку. Знову ж таки, прийнятого на загальних зборах більшістю голсоів. Коли виникне обґрунтована необхідність підняти вартість певної послуги, управитель має вирішувати це лише з людьми.

Як повідомляв сайт vikka.ua, у Черкасах через конкурс шукають головного фінансиста міста.

 

  • Facebook