Новини
Архів новин
Оберіть дату

За "сприяння" черкаських "батьківщинівців" місцеві тролейбусники залишаються без зарплати

 ...
За "сприяння" черкаських "батьківщинівців" місцеві тролейбусники залишаються без зарплати

З ризиком залишитись без заробітної плати вже у січні і без фінансування підприємства на найближчі роки нині залишились працівники черкаського тролейбусного парку. Якщо міські владці не почують їх, тролейбусники виходитимуть на акції протесту і писатимуть колективний лист на ім’я глави держави. Крім того – погрожують масовим звільненням.

Проблему працівники комунального підприємства напередодні обговорювали на зборах трудового колективу, повідомляє кореспондент vikka.ua.

Вже до кінця поточного місяця КП "Черкасиелектротранс" загрожує відключення від електропостачання і півмільйонний борг перед податківцями. Усе – через те, що на останній сесії міської ради в 2019-му депутати не проголосували за програму підтримки комунального підприємства у 2020-х роках. Для того, аби забезпечити роботу "Електротрансу" на перший квартал вже нового року, тролейбусники просили виділити 25 мільйонів гривень. Усього ж програма передбачала фінансування підприємства з міського бюджету на 103 мільйони гривень

Однак тоді "батьківщинівець" Роман Діскант запропонував зняти проект з розгляду, назвавши дії тролейбусного парку шантажем.

"Протягом нашої каденції ми приймаємо рішення по тролейбусного парку. На початку вони просили 8 мільйонів, потім стало 25, потім 40, зараз 103. Нас щороку шантажують, що якщо ми не виділимо кошти, то тролейбуси зупиняться. Тому знімаємо з розгляду й нехай готують програму обґрунтовану", – зазначив на пленарці Діскант.

Проти голосування за програму підтримки місцевого "Електротрансу" виступив і директор КП "Черкаситеплокомуненерго", депутат від ВО "ЧЕРКАЩАНИ" Павло Карась, зазначивши, що цифри в програмі не відповідають дійсності.

"Тут не зрозумілі ні собівартість послуг, ні обсяги ремонтних робіт, ні обсяг трудових ресурсів,я кий буде застосовано. Усі слова цього підприємства про те, що в них є якийсь план роботи, з’являться валідатори – це просто слова. Я за цю брехню більше голосувати не буду", – заявив Карась.

Зрештою депутати зняли з розгляду програму. Таке рішення призведе до того, що вже 7 січня призведе до того, що працівники підприємства не отримають зарплату за грудень. 

"Ми віддали розрахунки на 1,7 млн. грн. Це сума на виплату заробітної плати з податками і оплату електроенергії. Ми не встигнемо вчасно це все провести, – розповідає очільник КП "Черкасиелектротранс" Петро Кучер. – При цьому наше підприємство перевозить пільгові категорії населення, до яких міська рада додала ще школярів і студентів, через це воно не може в повній мірі покривати всі свої витрати. Наразі проїзд в тролейбусі становить 3 грн, тоді як економічно обґрунтований тариф – 5,19 грн. Цю різницю мали б покривати з міського бюджету, однак мало не щороку постає це питання виплати коштів нашому підприємству за виконану роботу".

Керівництво "Електротрансу" стверджує: подавали свої пропозиції і розрахунки на прийдешні роки ще наприкінці травня 2019-го. Там вказували, зокрема, й собівартість перевезення кожного пасажира, і суми на компенсацію за перевезення пільгових пасажирів, і різницю в тарифах. Кілька разів фінансовий план підприємства виносили вносився в порядок денний виконавчого комітету, але щоразу його відхиляли. І тільки 25 грудня, просто перед останньою сесією, виконком погодив передбачити 25 мільйонів на тролейбусний парк у 2020 році.

На підприємстві припускають: ситуація стала особливо гострою після того, як керівництво "Черкасиелектротрансу" відмовилось купувати використані тролейбуси, натомість були налаштовані на придбання нового транспорту. Ймовірно, саме така позиція була не до вподоби міському голові і промерській більшості.

"Вартість тролейбусів, що були у використанні не відповідала заявленій ціні. Їхня ринкова ціна – до 700 тис. грн., а нам пропонували їх купити за 2 мільйони гривень. Хто б тоді відповідав за переплату у 1,3 мільйони гривень перед громадою? – зазначив у коментарі виданню "ВиЧерпно" заступник директора комунального підприємства" Олексій Ворона. – Тому логічно, що ми відмовилися від закупівлі цих б/у тролейбусів, яким по 20 років. Тим паче у нас, як і по всій Україні, немає ні запчастин до запропонованого для купівлі вживаного електротранспорту, ні відповідної ремонтної бази. А те, що їх доведеться ремонтувати, — однозначно, адже вони простояли без використання під відкритим небом три роки". 

Повторно розглядатимуть програму підтримки тролейбусного парку обранці вже на прийдешній сесії, яка запланована на 16 січня. 

Як повідомляв сайт vikka.ua, суд призупинив рішення по скасуванню тарифу на негабарит в Черкасах.

У нашому Telegram каналі – тільки найважливіші та найактуальніші новини.

 

 

  • Facebook