Новини
Архів новин
Оберіть дату

"Відтепер ще швидше та якісніше": у Черкасах відкрили єдину оперативну диспетчерську екстренки (Фото)

 ...
"Відтепер ще швидше та якісніше": у Черкасах відкрили єдину оперативну диспетчерську екстренки (Фото)

У Черкасах відкрили єдине оперативно-диспетчерське управління Центру екстреної медичної допомоги. Відтепер усі виклики про екстрену медичну допомогу по області будуть опрацьовуватися в Черкасах та направлятимуться на бригади безпосередньо в населені пункти.

Про це повідомляє кореспондент сайту vikka.ua.

"Швидкість прийому виклику скоротилася в рази"! Переваги нововведення

Відсьогодні, 4 березня, до єдиної диспетчерської системи підключені Черкаси та Черкаський район. Надалі підключиться Чигиринський, Канівський, Драбівський райони. До вересня 2020 року за такою системою працюватиме вся область.

Тобто спочатку виклик із будь-якого куточка нашого регіону надходить до диспетчера регіонального виклику. Він заповнює відповідну електронну форму, де вказує точні дані та місце перебування хворого, та одночасно передає виклик до диспетчера напрямку, який знаходить та направляє бригаду швидкої допомоги. Поки здійснюється прийом заяви, медики вже прямують на виклик і в дорозі отримують додаткову інформацію про пацієнта та його симптоми.

"Стало набагато краще працювати. Раніше у нас був телефон, карточки, талончики виклику, які ми заповнювали письмово. Потрібно було вигадувати додаткові пункти, щоб люди чіткіше змогли охарактеризувати симптоми та місце, де вони знаходяться. А тепер у нас є алгоритм, згідно з яким ми приймаємо виклик. Є карта виклику, в якій розміщені всі дані, що треба дізнатися від пацієнта, щоб прийняти виклик. Починаємо з головної скарги, дихання, свідомість, місце виклику, де знаходиться хворий. Досить часто люди потрапляють не з Черкаського району, а з усієї області. Тому вулиці та села для нас досить незнайомі. А в цій системі все введено, усе є, ми тільки вводимо початкові літери назви і система сама пропонує варіанти", - повідомила диспетчерка №13 Шліханова.

Жінка зазначає, що зараз робота проходить набагато швидше, ніхто не ходить по офісу. На прийом виклику необхідно близько хвилини. Раніше цей процес займав набагато більше часу. У системі є обов’язкові поля та додаткові, які уточнюють за необхідності.

"Дані передаються диспетчеру напрямку, який вже передає їх бригаді на планшет. Вони дивляться по системі GPS, яка бригада ближче до виклику, яка бригада може швидше доїхати, яка бригада по спеціалізації та наповненню автомобіля краще підходить. Оскільки є легші й важчі виклики", - зазначає диспетчер виклику.

Наразі в диспетчерській 26 робітників, котрі працюють позмінно. Однак іде активний набір персоналу, оскільки після приєднання всього регіону до єдиної служби обсяги роботи значно збільшаться. Загалом в Черкасах планують набрати 65-70 диспетчерів екстренки.

За словами директора "Обласного центру екстреної медичної допомоги та медицини катастроф Черкаської обласної ради" Ігоря Фесуна, у кожної бригади є смартфон на дві карти. Телефон автоматично перемикається на ту мережу, яка краще ловить в тому, чи іншому місці.

"Зараз у нас висвічуються номера телефонів абонентів, ми можемо зв’язатися повторно, ми бачимо в режимі онлайн де знаходиться бригада медиків, на якому вона етапі, коли вона приїхала, коли забрала хворого. Переваг дуже багато. Надалі ми будемо підключені до міністерського комплексу, де нас підсліджуватиме МОЗ і відповідно до виконаних робіт нам надходитиме фінансування", - зауважив Ігор Фесун.

"Приміщенні ремонтували фактично з нуля"! На ремонт диспетчерської пішло 10 мільйонів гривень

На створення оперативної диспетчерської служби було використано кошти з державного та обласного бюджетів у співфінансуванні. З держбюджету пішло 6 мільйонів 600 тисяч гривень, з обласного – 4 мільйони 400 тисяч гривень. Реконструкція приміщення була запланована ще з літа 2019 року, а стартувала в жовтні.

"Основною проблемою було те, що вже почалися холоди, стіни були вогкі, доводилося їх сушити. У цьому приміщенні раніше також була диспетчерська, однак ще за радянських часів. Там завалилася стеля, не було відмостки, були тріщини по стінах. Ми поспішали, оскільки терміни були досить стислими. Черкащина – одна з небагатьох, що залишалася без центральної диспетчерської. Ми це владнали, заздалегідь зробили курси для своїх диспетчерів по системі, яка в нас зараз працює. Вони зайшли працювати сюди підготовленими, знадобилося три дні для адаптації", - зазначив Ігор Фесун.

За словами очільника екстренки, на ремонт, меблі та кондиціонери було витрачено близько двох мільйонів, решта коштів пішла на обладнання, техніку, серверну, планшети та телефони для бригад "швидкої".

Зараз у великій кімнаті сидять диспетчери прийому виклику, старший диспетчер, диспетчер напрямку, який передає дані на бригади та лікар-консультант, який консультує хворих та бригади швидких (цієї посади раніше не було, - ред.).

Також у приміщенні є окрема серверна кімната. Обладнана вона двома кондиціонерами, щоб забезпечувати цілодобову температуру не вище 18 градусів. Встановлена система порошкового пожежогасіння. Щоб не зіпсувати водою дороговартісне обладнання у разі замикання.

"У нас ідуть дві незалежні лінії електропостачання, на кожен комп’ютер стоїть безперебійник. Є серверна електростанція, де акумулятори три години можуть надавати електроенергію. Також встановлена незалежна електростанція, яка протягом 15 хвилин заводиться і надає електропостачання. Тобто диспетчерська абсолютно автономна і може в автономному режимі працювати близько півтори доби", - зазначив Ігор Фесун.

Він додав, що на території також є запас пального. Його, згідно норми, заводять кілька разів на місяць. На станції використовують дизель, оскільки він набагато економніший та кращий.

"Далі – тільки краще"! У Черкасах побудують унікальний Центр екстреної допомоги

Вже наступного року в Черкасах планують запустити в експлуатацію новий Центр екстреної медичної допомоги. Проект по його створенню був розрахований на три роки – з 2019 по 2021. Однак, за словами очільника обласні Романа Боднара, через судові процеси будівництво було призупинено. Туди планують перемістити і оновлений диспетчерський відділ.

"Сподіваюся, що в 2021 році, коли ви вже звикнете до цих умов і захочете ще більшого комфорту та ще більшої якості, ви переїдете в нове приміщення. Зараз стоїть задача побудувати його швидкими темпами. Адже ще в 2019 році ми мали зробити певний об’єм робіт, однак через деякі судові процедури ми почали будівництво тільки в грудні 2019 року. Те що я побачив – підхід та рівень фаховості досить високий", - зауважив Роман Боднар.

За словами очільника області, проект профінансований за кошти Державного фонду регіонального розвитку. Сума будівництва становить близько 46-48 мільйонів: 10% було виділено з обласного бюджету, а 90% з державного.

"Я думаю це буде найкращий Центр екстреної допомоги в Україні, там застосовані креативні інженерні та дизайнерські рішення. Він буде і виглядати привабливо, і буде набагато функціональнішим. Там буде вдосталь місця для усіх працівників. Дуже важливо, щоб ніхто не тиснув один на одного і усім було комфортно працювати", – підкреслив Роман Боднар.

Після введення в експлуатацію нової будівлі, щойно відкриту диспетчерську планують переоблаштувати. Там хочуть створити місця для проведення навчань або облаштувати кімнати для фельдшерів, котрі приїздять на курси, та ремонтників, які допомагають ремонтувати автомобілі, і їм немає де зупинитися.

Автопарк екстренки планують збільшити вдвічі

З бюджету на транспорт екстренки цього року виділено державою 47,5 мільйонів гривень на умовах співфінансування. Згідно з цими умовами, ще 25% суми повинна виділити обласна рада. Тобто, в цілому буде спрямовано близько 60 мільйонів гривень. Кошти підуть на автомобілі і манекени. Тож найближчим часом в автопарк планують закупити від 25 до 30 нових автомобілів.

"В нашому автопарку автомобілі до 5 років складають лише 18%. Більша частина транспорту старого зразка, їх привозять зрізних районів області та реставрують з нуля в ремонтному цеху. На території також розміщено токарний цех та цех електрообладнання" - повідомив Ігор Фесун.

За словами очільника області, цього року буде побудовано 8 нових приймальних відділень в опорних лікарнях області. Ці приймальні будуть повністю обладнані для того, щоб оперативно, поки пацієнта везуть, все було готове для надання допомоги.

Як повідомляв сайт vikka.ua, на Черкащині юна фельдшерка "витягла з того світу" чоловіка.

У нашому Telegram каналі – тільки найважливіші та найактуальніші новини!

 

  • Facebook