Новини
Архів новин
Оберіть дату

Мер Черкас "пасе задніх" у рейтингу впливовості очільників українських міст

 ...
Мер Черкас "пасе задніх" у рейтингу впливовості очільників українських міст procherk.info

Мера Черкас Анатолія Бондаренка вважають далеко не найвпливовішим серед очільників найбільших міст України. Він посів лише 23 сходинку із 35 у "Рейтингу впливовості міських голів". Його оприлюднили на сайті "Кореспондент.net".

Так, під час дослідження 14 спеціалістів розглядали дві категорії показників. Перша категорія – це політична складова, яку експерти оцінювали за такими напрямками: наявність підтримки міською радою; конструктивні відносини з центральною виконавчою влажою; наявність групи підтримки в парламенті. Також досліджували такі критерії, як конструктивні відносини з головою облдержадміністрації (це взаємопов'язано з другим пунктом, але багато голів ОДА мають свою точку зору, досить згадати спроби позбавити міського голову столиці повноважень глави міськдержадміністрації); медійність як загальнонаціональної фігури, тобто наскільки він відомий не тільки в регіоні, але і як самостійна політична величина.

Кожен з експертів виставив всім 35 учасникам рейтингу бали за кожним з п'яти перерахованих параметрів. Ці оцінки підсумовували і в результаті отримали рейтинги політичного впливу. Як виявилося, наявність великої політичної ваги не гарантує перших місць в підсумковому рейтингу. Фінансові можливості теж важливі.

Друга група показників стосувалася оцінки економічної частини впливовості, а саме: сума доходів міського бюджету (тут і далі - в розрахунку на душу населення); сума офіційних трансфертів як з центрального, так і з обласного бюджетів; розмір бюджету громадських ініціатив (він же бюджет участі); доходи від податку на прибуток підприємств комунальної форми власності; доходи від податку на майно (нерухомість тощо).

Джерелом інформації були вже прийняті місцевими радами міські бюджети на 2020 рік. Втім, була зроблена поправка – всі ці показники розглядали в розрахунку на душу населення, щоб максимально зменшити вплив розмірів міста на впливовість тієї або іншої політичної фігури.

Перший з економічних показників – сума доходів міського бюджету – був обраний тому, що впливовість міського голови залежить від сум, якими він може оперувати в інтересах жителів міста.

В Україні переважна частина податків збирається в центральний бюджет, і потім тільки частково ці гроші повертаються територіям у вигляді так званих офіційних трансфертів. Розмір цих виплат в розрахунку на душу населення в тому чи іншому регіоні свідчить одночасно про дві речі. По-перше, про те, наскільки міська влада зуміла домовитися з центральною. Так, є вирівнювання доходів місцевих бюджетів – там, де менше збирається місцевих податків і зборів, центральна влада доплачує. Але насправді різниця між регіонами за частиною щедрості центру очевидна. По-друге, чим більші трансферти, тим більше можливості у мера міста щось зробити для його жителів.

Розмір бюджету громадських ініціатив у розрахунку на душу населення – також важливий показник. Це невеликі суми. Але вони ілюструють готовність і здатність міського голови вступати в діалог зі своїми виборцями щодо того, які саме ініціативи, висунуті безпосередньо самими городянами, будуть профінансовані.

Доходи від податку на прибуток підприємств комунальної форми власності – це свідчення того, наскільки ефективна міська влада, наскільки якісно вона управляє міськими комунальними підприємствами. Ну і показник її некорумпованості. Чим більші податкові надходження за цією статтею – тим, очевидно, менше встигли вкрасти з тих підприємств.

Доходи від податку на майно (нерухомість тощо) – це суто місцевий податок (як і податок на доходи фізосіб). Але його ставка, на відміну від прибуткового, встановлюються місцевою радою. Ця ставка, як і якість збору цього податку, впливають на підсумкову суму надходжень. І насправді саме від міського голови в значній мірі залежить те, скільки цей податок принесе грошей до міського бюджету, а потім городянам.

Економічний і політологічний компоненти враховували з питомою вагою 0,6 і 0,4. На виході отримали рейтинговий коефіцієнт. Відповідно до цих коефіцієнтів і формувався рейтинг.

Тож, згідно з рейтингом, Анатолій Бондаренко посів 23 позицію. Минулоріч він перебував на 24 сходинці. По рейтингу за економічним показником становить 1,95%, за впливовістю – 3,58. Сумарний рейтинг становить 2,61%.

Рейтинг економічних показників та населення розраховувався у гривнях на одну особу. В Черкасах нараховується 276 тисяч осіб. Доходи міського бюджету, з урахуванням загального та спецфонду, складають 10.172, 1.Офіційні трансфери становлять 1.564,6, бюджет участі – 0,0. Податок на прибуток підприємств та фінансових установ комунальної власності складають 4,7, податок на майно – 814,5.

Як повідомляв сайт vikka.ua, Анатолій Бондаренко посідає останнє місце в рейтингу відповідальності міських голів країни.

У нашому Telegram каналі – тільки найважливіші та найактуальніші новини!

 

  • Facebook