Новини
Архів новин
Оберіть дату

Двоє друзів з Черкас взялись гастрономічно окультурювати земляків

 ...
Двоє друзів з Черкас взялись гастрономічно окультурювати земляків

Нові та знайомі смаки – задля створення особливої – гастрономічної  – культури в Черкасах. Саме так, опираючись на досвід європейських країн, де їжа вже давно перестала бути просто їжею, а перетворилась на окремий вид дозвілля, 23-річний Петро Арланов та 22-річний Дмитро Черниш збираються перетворити наше місто на туристичний центр. Перший крок на шляху до здійснення своїх амбітних планів хлопці вже зробили – 31 серпня в межах проведення масштабного дитячого фестивалю пройде перший гастрофестиваль "НЕЇЖА". З часом саме він, впевнені організатори, перетворить Черкаси на гастрономічну столицю й притягуватиме туристів на різноманітні смаколики. Втім, кажуть, не смаколиками єдиними збираються завойовувати аудиторію. Ексклюзивно vikka.ua Петро на Дмитро розповіли про свої ідеї та плани. 

Хто є хто?

"Ми однокласники. Ба, більше – знайомі й товаришуємо ще з дитячого садочка. З дитячого садочка разом. Після закінчення школи роз’їхались хто куди: Петро – в Прагу, Дмитро – до столиці. Там набували якогось досвіду. І в якийсь момент вирішили розвивати наше місто разом".
 

Пошуки себе для Дмитра почались з медичного університету. Однак, коли зрозумів, що медицина – зовсім не те, чим хочеться займатись в житті, пішов у торгівлю. Власний інтернет-магазин, активні продажі, постійний саморозвиток і самоосвіта… А потім – знову зміна пріоритетів і перехід від торгівлі до творчості. Після повернення з багатолюдного Києва до Черкас Дмитро зайнявся брендингом. Каже, в цій справі його захоплює все: нові знайомства, люди, враження, досвід, творчий процес.

Світлина з особистого архіву Дмитра Черниша

Петро ж після закінчення школи реалізувати себе вирішив за кордоном – у Чехії. Нині він – повар одного із місцевих бістро. Роботу поєднує з заняттям дизайном.

"Я просто люблю готувати і якось вирішив, що на літо треба заробити грошей. Пішов до ресторану, поїв, мені сподобалось. Потім підійшов до менеджера і сказав, що хочу в них попрацювати. Мене взяли, і через тиждень роботи помічником повара я став поваром. Але, працюючи, продовжував навчатись і розвиватись. Тому коли мені розповідають що важко знайти роботу, я не вірю – ви просто нічого не зробили для цього!"
 

Якщо раніше хлопець був упевнений, що варто обрати одну справу, якою маєш займатись у житті, то нині зрозумів: розвиватись однаково потужно й успішно можна в кількох напрямках. Тому ні кулінарію, ні дизайн кидати не збирається. Переконує, монотонність – це найгірше, що може бути для розвитку. Тому навіть на кухні завжди експериментує: вигадує нові страви, нові смаки, дбає про естетику своїх кулінарних творінь. 

Світлина з особистого архіву Петра Арланова

Від зустрічі однокласників до втілення ідеї

"Я просто приїхав додому, до друзів – перезапуститись, – розповідає Петро. – І почав розпитувати про гарні місцеві заклади харчування, потім – ходив цими закладами ділився своєю ідею. Діма їздив зі мною – за компанію, а потім і сам зацікавився. Так, ми об’їхали 11 ресторанів, шефи яких, в принципі, підтримали моє бачення. І так зародився гастрономічний фестиваль "НЕЇЖА". А далі ми вже не змогли зупинитись".
 

На ідею, виплекану протягом не одного року і привезену з-за кордону, хлопця надихнула сама Чехія й тамтешній менталітет, ставлення до їжі. Там, де ледь не щоденно проходить безліч фестивалів гастрономічної тематики, сам уже прийом їжі – це вже дозвілля, яке приносить чехам задоволення. Однак для Черкас цього виявилось замало – місцевим, крім насолоди гастрономічної, необхідна ще й естетична та емоційна. Тому в процесі реалізації перша ідея дещо змінилась – "обросла" сценою, розвагами, атракціонами та отримала дитячу тематику.

"Ми почали співпрацювати з Оксаною Гончарук з "Дирекції парків". І, враховуючи, що це наш перший досвід у організації нашого дітища, то її допомога була просто колосальною. І це теж неоціненний досвід. Саме вона запропонувала нашому гастрофествиалю стати частиною великого дитячого фестивалю "Країна розваг", який відбудеться 31 серпня в Долині троянд. Тому чекайте дитячих та сімейних смаколиків від нас".
 

Так, окрім локації "НЕЇЖІ", юних гостей "Країни розваг" чекають безліч батутів та надувних гірок, станція доброти з чотирилапими друзями, станція для відпочинку бабусь і дідусів, шахові та водяні битви, сцена цікавинок, станція майстрів, веселі старти, крутий заміс на гончарному крузі, можливість відчути себе пожежником та патрульним.

НЕ їжа. А що?

Локація на дитячому фестивалі – перший крок гастрофестивалю "НЕЇЖА" у велике життя. Планів молоді організатори вже розписали на кілька років наперед. Так, згодом межах "НЕЇЖІ" будуть проводитись щотижневі кулінарні майстер-класи. З часом фестиваль стане щотижневим, а раз на рік вибухатиме масштабним опен-ейром. Постійно змінюватиме локації: буде відбуватись в закладах, на відкритих майданчиках, включатиме чемпіона шеф-кухарів, на який їхатимуть з усієї країни. І навіть вийде за межі гастротеми, охоплюватиме різноманітні мистецькі напрямки. Саме тому фест отримав таку назву: окрім харчів, відвідувачів чекатиме ще багато чого.

"Це буде не просто гастрофестиваль, а цілий артпроєкт. Міське свято муралів, світлові шоу! Це все стане частиною смачного фесту! В Празі років 3-4 тому стартував світловий фестиваль "Сигнал" і вже зараз все місто всіяне маленькими світловими композиціями. Ти гуляєш по місту ввечері і це так гарно! То чим Черкаси гірші? Чому б таке тут не зробити? Треба тільки щоб місто нам трішечки допомогло у цьому. Ми хочемо запустити такий проект. Який з часом буде приваблювати туристів до Черкас. Разом з тим, будемо змінювати менталітет наших земляків, аби вони по-іншому сприймали подібні заходи і гастрокультуру в цілому, – кажуть Петро та Дмитро. – Щоб люди розуміли, що це і є вид дозвілля – вийти з дому і в особливій атмосфері свята попоїсти щось нове і смачне".
 

Найбільше організатори хочуть привити черкасцям вміння красиво і з задоволенням відпочивати. Адже життя – одне і воно має дарувати яскраві емоції.

Окрім того, хлопці мають намір змінити не лише світогляд земляків, а й підхід до міського дизайну. Кажуть, як фахівцям, нині аж боляче дивитись на ті афіші й плакати заходів, які відбуваються в Черкасах.

"Хоч у нас із Петром і кардинально різні бачення, ми сходимось в думці, що це "вирви око" просто, а не дизайн. Радянщина якась, – зазначає Дмитро Черниш. – А так хочеться зробити місто красивим в усіх сенсах!"
 

Після серпневої участі у "Країні розваг", наступний фест "НЕЇЖА" планують провести вже в середині осені. Врахувати отриманий досвід, допущені помилки і зробити захід дійсно таким, як передбачає їхня концепція. Більш того, кажуть: готові до того, що містянам не припаде до душі їхній задум. Однак зупинятись все одно не будуть і обов’язково втілять усі свої задуми в життя.

Як повідомляв сайт vikka.ua, між скель на Черкащині відбувся унікальний гастрофестиваль. 

У нашому Telegram каналі – тільки найважливіші та найактуальніші новини.

 

 

 

 

  • Facebook