Обласний центр: перспективи і розвиток

 ...

          

Дата виходу

Час виходу

субота

18:30

вівторок (повтор)

20:10

2011-ий – рік пріоритетного розвитку освіти. Таким його назвав Президент України Віктор Янукович. Відтак головне управління освіти та науки черкаської обласної державної адміністрації упродовж року здійснювало цілеспрямовану роботу по вдосконаленню та осучасненню навчального процесу.

 

Сергій Тулуб, голова Черкаської ОДА: «У контексті реформування галузі освітив продовж минулого і цього року відновили діяльність 14 ДНЗ, в Україні про це говорив міністр Табачник, вони відновили 130, а в нас на Черкащині14. Але ми знаємо, що ще 22 таких закладів ми відновимо найближчим часом. Рік, півтора і вони будуть відновлені, бо їх сьогодні потребує громада Черкащини».
Одним із головних досягнень цього року обласні владці називають реформування загальноосвітніх закладів. Зокрема, протягом року вони створили 7 освітніх округів, 12 навчально-виховних комплексів «Дошкільні навчальні заклади – загальноосвітні навчальні заклади». Це дало змогу підвищити якість освітніх послуг.

Юрій Король, перший заступник начальника головного управління освіти та науки Черкаської ОДА: «Лише за 2011 року в області для потреб шкіл придбано 38 одиниць автобусів за кошти державного та місцевих бюджетів. Окрім того 21 родина педагогічних працівників в області отримала житло – це суттєва підтримка педагогічних працівників для того, щоб вони закріпилися на місцях і працювали на благо нашої держави і на благо дітей. А 40 родин отримали довгострокові кредити для придбання житла».
Одним із пріоритетних напрямків розвитку освіти Черкащини цьогоріч стало і забезпечення навчальних закладів новітніми технологіями.
Сергій Тулуб, голова Черкаської ОДА: «В цьому році придбано майже в три рази більше сучасного комп’ютерного обладнання, ніж в минулому році. Я назву тільки цифру – 547 одиниць, в минулому році було 190. Сьогодні функціонує майже 10 тисяч комп’ютерів, до мережі інтернет підключено 673 навчальні заклад, всі шкільні бібліотеки обладнані комп’ютерною технікою та підключені до мережі».
Значну увагу в цьому році обласні владці приділили модернізації матеріально-технічної бази навчальних закладів Черкащини.
Юрій Король, перший заступник начальника головного управління освіти та науки Черкаської ОДА: «З цією метою реконструюють топкові котельні. Протягом року введено в експлуатацію 13 автономних котелень, зроблено капітальний ремонт78 котелень. В області модернізували систему опалення 56-ти закладів освіти, відремонтовано 56 дахів і переобладнано на шатрові покрівлі».
Як і раніше, одним із напрямків роботи Черкаської ОДА залишається підтримка творчо обдарованих дітей.
Сергій Тулуб, голова Черкаської ОДА: «Черкащина надзвичайно багата талантами і це засвідчили обласні форуми, які були проведені і в Черкасах і в Умані і сьогодні ми бачимо, що інтелектуальний потенціал нашої молоді приємно вражає».
Юрій Король, перший заступник начальника головного управління освіти та науки Черкаської ОДА: «У 4 етапі Всеукраїнських предметних олімпіад від Черкащини брало участь 88 учнів, з них 45 учнів стали призерами та переможцями предметних олімпіад. А 26 учнів стали переможцями МАН оскільки вони отримали диплом 1, 2, та 3 ступенів».
Серед призерів предметних Олімпіад і учні Хацьківської загальноосвітньої школи. Вони є постійними учасниками районних та обласних олімпіад з біології. Учениця 11-ого класу Ольга Булава цьогоріч дійшла до четвертого етапу Всеукраїнської олімпіади з екології. Школярка розробила унікальний екологічний проект.
Ольга Булава, учениця 11 класу Хацьківської ЗОШ: «Проект полягав у визначені можливих варіантів рослин, які краще саджати на посушливих землях середнього Тясмину. В минулому році з цим проектом я зайняла друге місце. Також мій проект був рекомендований а Грузію».
А виховує у Хацьківській школі справжніх зірочок «освіти та науки» вчитель біології Ніна Підгора.
Галина Полудень, директор Хацьківської ЗОШ: «Нашій школі надзвичайно пощастило, в нашій школі працює Підгора Ніна Вікторівна, заслужений вчитель України, вчитель-методист, це не просто педагогічне звання, це дійсно вчитель вчителів і вона дійсно виконує цю функцію. Вона навчає не тільки своїх дітей, переможців олімпіад, але вона й працює з вчителями, щоб це мало результат і для дітей і для школи».
Сама Ніна Вікторівна своїми успіхами не хизується. Вона людина скромна. До кожного учня має індивідуальний підхід.
Ніна Підгора, вчитель біології Хацьківської ЗОШ: «По-перше треба дитину бачити, на що вона здатна, потім визначити напрямок роботи і цілеспрямована робота, але результати даються дуже важко».
А ще будь-який навчальний заклад розвивається коли в школі існують традиції не лише в навчальному процесі, а й у виховному. Приміром цього є черкаська загальноосвітня школа № 32. Тут рекордна кількість музеїв: їх аж п’ять. Вони мають на меті зберегти пам'ять поколінь. Перший музей «Народознавства» вже зовсім скоро святкуватиме своє двадцятиріччя. За екскурсоводів тут самі учні.
Тетяна Вертелецька, учениця-екскурсовод: «Навіть з дитячих років коли я відвідувала бабусю мені було цікаво як це вишивати рушник, мені стало цікаво дізнаватися про традиції нашого краю. Саме тому я зацікавилася вивченням народознавства нашої України. В цьому році я закінчую школу, але свої знання я передам наступному поколінню і тоді вони вже будуть розповідати історію нашого краю».
У музеї «народознавства» експоновано вироби з глини та дерева, соломи та лози.
Євгенія Кушнір, учениця-екскурсовод: «Таким експонатом, який представить яскраво традицію українського суспільства це є сприяння, вона наповнювалася речам, її мали наречені. Якщо вона не назбирає скриню, то вона не вийде заміж, це було її придане».
Учні 32-ої школи вивчають не лише сиву минувшину, а й історію Другої світової війни.
Марина Марцін, учениця-екскурсовод: «Мої бабусі і дідусі з двох сторін були учасниками ВВв. Це стало поштовхом для моєї праці в цьому гуртку. Оскільки у нашому музеї є унікальні експонати, я часто беру літературу з нашого фонду і дізнаюся більше про війну».
Школярі на основі матеріалів музею пишуть роботи в Малу Академію наук. Вони є щорічними переможцями конкурсу-огляду «Музеїв та музейних кімнат».
Лілія Тараскіна, керівник музею Другої світової війни: «Музей допомагає нам вчити історію, проводити тут уроки, тому що зібрана велика кількість документів про партизанський рух, є документи людей, які родом із Черкас, які захищали наш край».
Пам’ятають у цьому закладі і про найстрашніше екологічне лихо в Україні – Чорнобильську катастрофу. Ця тема надзвичайно близька 32-ій школі. У свій час саме цей навчальний заклад прийняв найбільшу кількість евакуйованих дітей. Тому в музеї екології Чорнобильській катастрофі відвели окремий куточок.
Катерина Ярошенко, учениця-екскурсовод: «Ми співпрацюємо з ліквідаторами, щоб хоча б відновити якусь пам'ять про часи трагедії. Я пишу роботу в МАН на тему Чорнобильська катастрофа та її вплив на організм людини. Метою моєї роботи є дослідити історію АЕС та дослідити вплив на організм людини в результаті своєї роботи я хочу скласти ряд заходів, які б могли покращити стан здоров’я сучасного підлітка».
У школі вчать не лише пам’ятати про минуле, а й берегти те, що маєте сьогодні. Багато відвідувачів завжди юрмиться у музеї «Матері».
Єлизавета Дібрівська, учениця-екскурсовод: «Ключова роль у вихованні дітей належить матері, немає ближчої людини, ніж мама, вона дала нам зіп’ястися на ніжки, зробити перший крок по життю. Треба маму берегти, бо вона допомагає нам все життя».
Бережуть пам'ять у цьому навчальному закладі і про випускників школи. Директор Ірина Овчаренко переконана: гордість навчального закладу – це її випускники.
Ірина Овчаренко, директор ЗОШ № 32: «Народна мудрість говорить, що без знань минулого немає у людей майбутнього. Саме з метою знань дітей поро минуле нашого краю було створено 5 музеїв. На базі кожного у нас працюють гуртки під керівництвом вчителів школи, працює пошукова група, і працює група екскурсоводів».
Діти – це наше майбутнє. Піклуючись про юне покоління, - переконані обласні владці, - ми піклуємося про наше майбутнє і майбутнє держави.

  • Facebook