Інформатизація в медицині: виклики та проблеми

 ...
Інформатизація в медицині: виклики та проблеми

Важлива тема. Пошук непростих рішень. Хотілось би сказати про це тезово.

По-перше: департамент приносить вибачення пацієнтам за тимчасові незручності. Всі,хто дотикався до процесу інформатизації, пам’ятають, що вхід у інформаційну систему нового пулу завдань супроводжувався певними збоями. Так було, коли почався процес декларацій із сімейними лікарями і ми це пройшли. Потім було завдання із входженням у систему вузьких спеціалістів – теж непросто, бо навіть проведене навчання щодо навичок роботи із програмою стає реальністю після особистого досвіду кожного медпрацівника. І ми це пройшли.

Потім був процес початку роботи медиків "Астри", дитячої і дорослої стоматологічних поліклінік. Інші заклади потерпали, поки вчились навичкам роботи новачки. Наразі входження в систему двох невеликих стаціонарів – інфекційної лікарні та лікарні відновного лікування. Наступними в черзі будуть жіночі консультації. Все це супроводжується часто впертим небажанням.

Така людська психологія – відсутність імунітету до постійних необхідних змін.

По-друге: тези про відсутність комплексного підходу є необґрунтованими. Департамент провів ряд узгоджувальних нарад із розробником програми, мережевим провайдером та обслуговуючою компанією. Випрацювана спільна концепція і бачення того, що для подальшої роботи потрібен міський медичний дата-центр. Наявна інформація повинна оброблятись, зберігатись та сортуватись, бо є різні об’єми файлів. Тому на останній сесії депутати уточнили бюджет для більшої кількості серверів. Зараз місто працює на двох серверах. Плануємо збільшити до 7. Фахівці підготували пропозиції, як їх поєднати. Зараз тестується провайдером проходження сигналу від інфекційної лікарні та лікарні відновного лікування.

По-третє: в місті інші департаменти працюють над концепцією проекту "Інформаційне місто". Однак там найближчим часом не передбачено медичного порталу. А у нас критичний дефіцит часу – із січня повинен запрацювати другий етап реформи "Гроші ходять за пацієнтом – оплата за пролікований випадок". Хочу, щоби це всі усвідомили і зрозуміли.

По-четверте: початок роботи із медичною програмою завжди супроводжувався якимось своїм своєрідним баченням, все це ми теж проходили. І навіть спроби власних змін до програми поза авторами, що завжди супроводжувалось "зависанням". Місцеві "Кулібіни" не розуміють що такі потужні за об’ємом програми пишуться великими командами програмістів.

І по-п’яте : усі,хто робив подібний медичний проект, має досвід і знання , як уникнути "граблів" – пліз, кабінет 601, завжди чекаю і разом потратимо стільки часу, скільки необхідно.

І насамкінець, досвідом Черкас скористалось пів України, а ми не можемо, бо є першопроходцями, на Київ не рівняємось, там концепція "Розумне місто" і колосальні фінансові вкладення. Ми рухаємось, весь початок другого півріччя проходить під знаком інформатизації, по декілька разів на тиждень працівники департаменту і я проводимо наради в кожному закладі, щоб вислухати проблеми у саме цьому закладі, директори закладів сідають за робоче місце і показують свої графіки роботи, виписані рецепти, заповнені карти, зроблені аналізи. І все це під поглядами своїх колег.. Не сприймаю тільки плач і ниття, це не можливо, це важко... Успіх всіх залежить від роботи кожного. Тимчасові незручності пройдуть, тим більше ми знаємо, як це зробити. Але від порад і допомоги не відмовимось. Критики достатньо, не перетруджуйтесь...

 

Редакція сайту не несе відповідальності за зміст блогів. Думка редакції може не збігатися з авторською.

  • Facebook