Про управління транспортом у Черкасах

 ...
Про управління транспортом у Черкасахprocherk.info

В контексті реформи транспорту дуже багато говорилося про перевізників, транспорт і зупинки, однак крім них для зручної і ефективної транспортної системи потрібна також планування і управління.

Зараз ми маємо управління транспорту, в якому працює аж двоє людей. Мені до сих пір в їхній роботі не зрозумілі дві речі:

1. Як двоє людей можуть управляти 53 тролейбусами і 250 автобусами.

2. Як ці люди можуть пропонувати якісь маршрути для перевізників, якщо вони не мають інструментів для ефективного планування, не мають даних міської мобільності.

За моїми спостереженнями, зараз це не управління транспорту, а структура, яка займається прийомом скарг і пересиланням їх комусь, і раз на N-років конкурсом на перевезення. Все. Ніякого управління транспортом там не відбувається.

Наслідок такого підходу ми спостерігаємо в Черкасах не один рік – це і тролейбуси, які їздять аби лиш їздили, і маршрути автобусів, які не змінюють, внаслідок чого на них не приходять перевізники, а коли все ж таки відбуваються спроби змінити якісь маршрут за ініціативи громади, то рішення про можливість такого маршруту приймається на основі оціночних суджень на зразок "там багато пасажирів а отак мало" замість того, щоб моделювати зміни і бачити конкретні цифри.

Ще одна проблема Черкас – є люди, які займаються, однак немає відповідальних. Є люди, які займаються тротуарами, напевне, десь є людина яка займається велоінфраструктурою, парковкою... результат такого підходу видно майже відразу, як виходиш із будинку.

Дивлячись на інші міста, які є трохи успішнішими в плані реформи транспорту, стає очевидно, що така нагальна проблема виноситься на значно вищий рівень, ніж управління з 2 працівниками і 4 начальниками для них. Для прикладу Житомир, який розвивається дуже швидкими темпами, отримує гранти і кредити на транспорт – там є профільний заступник міського голови Дмитро Ткачук, в обов'язки якого входить все, що стосується транспорту: організація діяльності управління транспорту, Житомирського ТТУ, КП "Житомиртранспорт", комісії з питань евакуації транспорту... В нас хоч і проблема з транспортом постала дуже гостро, такого профільного заступника немає.

Будучи в Миколаєві, який зараз стає на шлях створення створення ефективної і зручної транспортної системи, побачив на презентації "А+С Україна" доволі виважену і, на мою думку, правильну структуру побудови органів управління транспортом й інфраструктурою. Сподіваюся, в ході зміни структури міської ради ми отримаємо щось схоже, інакше розраховувати на якісь якісні зміни в громадському транспорті Черкас буде вкрай важко.

 

Редакція сайту не несе відповідальності за зміст блогів. Думка редакції може не збігатися з авторською.

  • Facebook