Домовлятися чи ворогувати?

 ...
Домовлятися чи ворогувати?Фото: zmi.ck.ua

Поділюся думками щодо того, як повернути маршрутки та покращити якість перевезень у місті Черкаси.

1. Повертати маршрутки необхідно. Будь-які заяви про повну відмову від послуг приватних перевізників та поповнення комунального тролейбусного парку – популізм чистої води. Звичайно, я і команда "Громадянської позиції" підтримуємо розвиток електротранспорту у місті. Але будьмо реалістами: місто не зможе прямо зараз купити 15-20 тролейбусів. У бюджеті просто немає на це коштів. І часу на проведення закупівель теж немає: люди мерзнуть на зупинках вже сьогодні.

2. Тролейбуси не зможуть покрити всі автобусні маршрути міста. На прокладання нових тролейбусних мереж потрібно ще кілька десятків мільйонів гривень з бюджету. Знов-таки, на це треба час. Крім того, габарити тролейбуса не скрізь дозволять йому робити розворот чи проїжджати вузькими вулицями. Наприклад, у мікрорайоні Лісовий. Потрібно на майбутнє закладати й будівництво ліній у густозаселених районах, де вони відсутні, наприклад на Митниці. Це все має бути частиною комплексної транспортної реформи. Але не такої, що лише на папері, а з реальними видатками та етапами виконання. На жаль, при нинішній владі жодного кроку для цього не було зроблено.

3. Не секрет, що від останнього часу підвищення вартості проїзду паливо-мастильні матеріали, запчастини суттєво зросли в ціні. Тому вважаю, що підвищення вартості проїзду – непопулярне рішення, але на жаль, на часі. Щоб якось владнати ситуацію, я б запропонував вже зараз провести незалежний аудит перевізників, який би дозволив вирахувати пасажиропотік, реальні прибутки та витрати. Зараз відтягнути питання підвищення можна лише календарно, до кінця року. Але для цього владі треба сісти за стіл переговорів і домовитися.

4. Будьмо реалістами: навіть при вартості квитка у 5 гривень сподіватися на миттєве покращення сервісу та нові автобуси – не варто. Вважаю, що єдиний вихід – це створення єдиного комунального підприємства, єдиної транспортної мережі, в якій можуть працювати і приватні перевізники. Фактично тоді місто диктуватиме правила, а за якість перевезень відповідатиме одна особа – директор КП. І лише потім, після створення структури, закупівлі якісних великих автобусів можна говорити про єдиний квиток, термінали тощо.

Редакція сайту не несе відповідальності за зміст блогів. Думка редакції може не збігатися з авторською.

  • Facebook