Електронний квиток у Черкасах: так чи ні

 ...
Електронний квиток у Черкасах: так чи ні Facebook / Діяна Тяско

Черкаси зараз мають серйозну проблему в галузі перевезень (на щастя ми такі не одні – це проблема більшості міст України). Через знищення муніципального транспорту міста опинилися в полоні приватних перевізників. З одного боку приватні перевізники полегшують життя, адже автоперевезення це дуже складна та ризикована галузь (а перекладати "з хворої голови на здорову" люблять всі). Проте з іншого боку, маючи надприбутки, перевізники роками не вкладали кошти в удосконалення своїх підприємств. Тому ясна річ зараз їх автопарки складаються з низькоякісного транспорту, який весь час доводиться ремонтувати, враховуючи відсутність доріг, і тут я їх розумію. Деякі приватники, за їх словами, зараз беруть кредити для функціонування своїх підприємств. Перевізники наполягають на факті збитковості свого бізнесу. Я завжди була за те, щоб підтримувати підприємців, які наповнюють бюджет міста. Тому готова розглядати питання підняття ціни на проїзд у Черкасах до 5 гривень. Але натомість ми хочемо контролювати стан перевезень громадян у місті. Будь-яка співпраця передбачає позитивні наслідки для двох сторін. З одного боку підприємців, а з іншого пасажирів. І що ми хочемо натомість? Диспетчерський центр міського транспорту (чи це муніципальні тролейбуси чи це приватні маршрутки) і єдиний електронний квиток.

Економісти пояснили, що якісь перевезення (ввічливість водія та кондуктора, їх охайний вигляд, відсутність "давки" дверима і т.п.) таки не може бути включена в ціну квитка. Його формує курс гривні й вартість на пальне. Якість послуг в ринкових умовах пропонує підприємець і вибирає споживач. Тому якісь ми можемо вимагати лише від потенційного муніципального транспорту.

Коротко про можливості:

Що є: моніторинг транспорту в режимі онлайн. Що це нам дає – для пасажирів це можливість через додаток визначити де знаходиться необхідний транспорт і через скільки часу він буде на зупинці (в перспективі – встановлення табло на зупинках із цією інформацією), для влади це інформація про кількість автобусів на маршруті й відповідність їх руху до графіку.

Що є: автофіксація порушень (перевищення швидкості, з'їзд з маршруту, відхилення від графіку, перевищення терміну зупинки, ігнорування зупинки). Що це нам дає: дисциплінованість водіїв, менше порушень правил дорожнього руху (=безпеці руху), кінець "перегонам" між автобусами (за договором, який ми затвердили на виконкомі: три обґрунтовані (!) порушення на місяць дають можливість розірвання угоди з перевізником).

Що є: електронна оплата поїздки. Що це нам дає: єдиний електронний квиток для тролейбусів та маршруток, місто нарешті зможе знати скільки коштів реально необхідно для проїзду пільгових категорій громадян (і це плюс для перевізників, бо раніше вони самі платили за пільговиків), ми нарешті будемо знати реальну кількість людей, що їздять у маршрутках.

Що є: підрахунок пасажиропотоку. Що це нам дає: реальну кількість пасажирів різних категорій та можливість вирахування рентабельності того чи іншого маршруту, також визначення самих маршрутів (яким шляхом ліпше їхати).

Що є: багатофункціональна система звітності. Що це нам дає: можливість отримати реальну картину кількості перевезених пасажирів (звичайних/пільгових), порушень, продуктивності/збитковості маршруту та багато іншого, що ми ще не встигли вивчити.

  • Facebook