Як зробити успішний тролейбусний парк?

 ...
Як зробити успішний тролейбусний парк?

Цим питанням задається не лише керівник, а і депутати, особливо коли справа доходить до виділення чергового десятку мільйонів на його потреби.

Звісно, простіше в радянському стилі сказати, що "потрібно більше" і далі не важливо чого - тролейбусів, трекерів, працівників, грошей. І ніби має бути все добре, але віз і нині там.

Однак, потрібно розуміти, що успішність криється в цінностях. Поки керівник тролейбусного парку думає, як більше отримати коштів з бюджету, поки тролейбусний парк є окремою республікою від міста, жителі якого існують лише для того, щоб йому виділяли кошти - про успішність можна забути.

Друга цінність − щирість. Проста ситуація: керівник підприємства каже, що потрібно закупити тролейбуси з автономним ходом - і оголошує тендер на купівлю звичайного тролейбуса; говорить про відкритість - і дає коментарі, інтерв'ю, лише певному виданню яке отримує від тролейбусного парку кошти.

Тепер про конкретні дії які необхідні для ефективної діяльності:

− тролейбусний парк міста унікальний великою кількістю тролейбусів "гармошок", однак їхні вони вже застарілі, тому потрібно проводити їх модернізацію і капітальний ремонт: задню частину такого тролейбуса можна зробити з низьким рівнем підлоги, на запчастинах можна досягти економії, якщо брати їх зі звичайних одинарних тролейбусів які поступово виводять з експлуатації (вони там ідентичні). Такий модернізований тролейбус буде вартувати значно дешевше ніж закупівля нового (ціна 9.750.000).

− місту потрібна безперебійна робота тролейбуса, тому 25% парку мають становити тролейбуси з автономним ходом. У випадку ремонту, дороги, аварії вони зможуть об'їжджати такі перешкоди. Швидкими темпами і за адекватні гроші досягти такого показника можна шляхом придбання б/у тролейбусів з Європи.

− якщо говорити про маршрути тролейбусів, то певне лише сліпий не бачить їх неефективність. Нормою стала ситуація коли тролейбуса довгий час немає, а потім з'являється караван з тролейбусів 1, 3, 7А які йдуть стройними рядами в сторону соснівки, при тому, основну кількість людей везе лише перший, решта − перевозять повітря за бюджетні кошти. З іншого боку через цю ситуацію на маршрутах 2,4,8,8р,11,50 курсує лише по одному тролейбусі. З такими караванами страждають і працівники,які змушені працювати по 11-12 годин. Власне, важкі умови роботи є однією з основних причин нехватки працівників на підприємстві.

Тому, необхідно впроваджувати транспортну реформу з комунального підприємства формуючи мережу маршрутів за пересадочною схемою. Таким чином зменшиться навантаження на персонал, збільшиться тролейбуси зможуть їздити частіше і працювати довше.

− електронний квиток: багато хто його уявляє як панацею від усіх проблем у вигляді картки. Однак, його можна реалізовувати простіше -в багатьох, навіть у бабусьок, є смартфони, так навіщо нам тоді витрати на картки?Почати можна з простого: запровадити проїзні через Приват24 (така функція підтримується), досягти домовленості про співпрацю з тим же "Черкасиавтотрансом", який використовує оплату від Привату через QR код, і вуаля − пасажири в межах однієї оплати можуть їздити по Гагаріна, Чорновола, Залізняка, пологового і так далі. Швидко і недорого місто отримує єдиний транспортний простір.

− маршрути. Над маршрутами треба думати, прораховувати. Недостатньо провести лінії на гугл картах, потрібне дослідження мобільності, техніко-економічне обґрунтування маршруту і лише тоді можна приступити до... громадського обговорення і за його результатами − запровадження. Ну і останнє − з такими кроками "Черкасиелектротранс" зможе стати повноцінною транспортною компанією, і ніякі страйки, забастовки не змусять людей мерзнути на зупинках.

Редакція сайту не несе відповідальності за зміст блогів. Думка редакції може не збігатися з авторською.

 

 

  • Facebook